Livets lyse side

Jack Nicholson i en av sine glansroller skal man aldri kimse av, så er da også As Good as it Gets en usedvanlig vellykket feel good komedie der Nicholson briljerer og samspillet mellom han og Hunt slår gnister.
Komedie
Livets lyse side

Romantikkforfatteren Melivn Udall (Nicholson) lider av tvangsnevroser og sosial angst. Han lever beskyttet i sin store leilighet på Manhattan og hver eneste dag er en eneste lang rutine og repetisjon av dagen før. Han er, mildt sagt, frittalende, hater homofile, jøder, hunder og sier akkurat hva han mener, uten tanke på hvordan motparten opplever hans verbale skyllebøtte. Den eneste som tolererer hans eklatante ufordragelighet er servitrisen Carol (Helen Hunt). Sammen med den homofile naboen (Greg Kinnear), viser hun Melvin en vei ut av uføret.

Romantisk komedie med Nicholson var i 1997 en sjeldenhet, men han er som født til rollen som den über-ubehagelige Melvin, som til enhver tid sier akkurat hva han har på hjertet. Selv om man ikke er enig med Melvin, blir man sittende å heie på hans herlige evne til å tale fritt. Og heldigvis ender det ikke med at han transformeres til en «normal» person. En usedvanlig vellykket komedie med skuespillere i toppklasse og et originalt manus. En skattkiste for ironikere! Fem sterke stjerner.

Så absolutt mer enn godkjent både lyd- (dts-HD) og billedkvalitet. Kun trailer og musikksporet i bonus.

• Release: 22. mai 2013
  • Regi: James L. Brooks