Little Fockers

Med tredje film ut i den dysfunksjonelle familien Focker, forventer vi ikke akkurat nyskapende filmkunst – noe vi da heller ikke får.
Little Fockers

Her er det mer av det samme, dog med en forfriskende Jessica Alba som spriter opp serien slik at vi blir servert en helt grei (lettglemt) komedie.

På jakt etter friske midler som følge av familieforøkelse (med påfølgende huskjøp) og dyr privatskole, sier Greg Focker (Stiller) noe motvillig ja til å fronte et nytt potensmiddel. Når representanten fra legemiddelfirmaet er Jessica Alba, er det vel ikke så vanskelig å forstå at han lar seg overtale. Samtidig kommer svigerfamilien på besøk – for å krone familiene nye overhode – ”The GodFocker”; men dagens overhode, svigerfar (De Niro) mistenker at Greg er utro med Alba – og forviklingane er i gang…

Første film ut var virkelig original, leken og svært underholdende der den tok mange dagligdagse familiekonflikter på kornet. Derimot var oppfølgeren et langt gjesp. Med avslutningen (?) på trilogien leverer Weitz (regi) og Stiller en helt habil komedie som er lett å like, men dessverre alt for forutsigbar, og som lener seg for mye på repeterende morsomheter fra de to første filmene. Med tanke på den imponerende rollelisten Little Fockers kan skilte med, er det blitt en usedvanlig middelmådig film. Tre stjerner.

Meget bra billedkvalitet, samt et habilt lydspor (dts-HD). Bonusmaterialet består av utelatte scener, bloopers, alternativ begynnelse og slutt, samt en helt grei bakomfilm.

• Release: 25. mai 2011
  • Regi: Paul Weitz