Jupiter Ascending 3D

• Release: 15. juni 2015
  • Regi: Andy Wachowski
  • Med: Mila Kunis, Channing Tatum, Sean Bean, Eddie Redmayne, Douglas Booth, Tuppence Middleton, Christina Cole
  • Genre: Sci-Fi
  • Tid: 2:07 t.

Om du (av en eller annen grunn) ønsker å se Channing Tatum som en latterlig «faun» lire av seg den ene replikken mer hårete og håpløs enn den andre, samt er stor fan av handlingsløs action med «spektakulære» (utmattende) scener og en historie ment for barnehagebarn, ja da, men kun da, skal du se Wachowski-søsknenes (The Matrix) siste kalkunfilm!

I kostymer som er en miks fra Babylon 5, Star Trek og Narnia-filmene blir vi vitne til en såpeopera med store effekter og spektakulære kostymer; dessverre har Wachowskis, som både står for manus og regi, fullstendig glemt å skrive en god og engasjerende historie inn i denne oppblåste romoperaen. Det hele fremstår som et kaldt og uinteressant dataspill, med en syltynn historie spunnet rundt jaget etter evig liv og ungdommelig skjønnhet.

JUPITER ASCENDING

Vi vrir oss nærmest i smerte i godstolen når vi ser at Mila Kunis kan gå fra Black Swan til å lire av seg dialoger som hun gjør i Jupiter Ascending. Noe av det mest tragiske er dog hvor latterlig hjelpeløs og stakkarslig «Dronningen av universet» (Kunis) blir fremstilt. Uten sin «ridder i skinnende rustning» er hun handlingslammet og ute av kontroll til å styre noe som helst.

Mot slutten kommer de til og med slengende med en patetisk kvasikritikk av samfunnet vi lever i; at vi skal være fornøyd og takknemlig med hvordan vi har det. Vi tror vi må spy! Mulig dette går hjem hos de aller mest infantile, for alle andre, styr langt unna. To syltynne stjerner. Kan ikke noen snart få satt en stopper for den omfattende kalkunproduksjonen fra Wachowski? Nei, er du ute etter god og morsom sci-fi, se mye heller den virile og utrolig originale Guardians of the Galaxy!

JUPITER ASCENDING JUPITER ASCENDING JUPITER ASCENDING JUPITER ASCENDING
<
>

Det omfattende lydsporet (Dolby Atmos) leverer topp kvalitet i så vel dialog som galaktiske eksplosjoner. Billedkvaliteten i 3D er meget god, men mangler litt på skarphet og skuffer noe dybdemessig. Bonusmaterialet består av syv korte minidokumentarer.

LB+ TILBUD: 1 uke kun 19 kr
Få full tilgang til lydogbilde.no, testarkiv med over 6000 tester, fordelsklubb, guider, nyheter, film/serie anmeldelser og mye mer.