: Julia’s Eyes

Julia er i ferd med å miste synet og kjemper samtidig en desperat kamp for å oppklare mordet (?) på sin søster. Forutsigbar grøsser med filmmagikeren Guillermo del Toro bak produsentspakene, men dessverre ikke i førersetet!

Publisert 05.06.12 - 04:42
Julia’s Eyes

I det den nylig øyeopererte Sara blir funnet hengt i kjelleren setter hennes tvillingsøster, Julia, i gang jakt på en mulig morder. Ingen tror på henne, og mannen hennes er overbevist om at svigerinnenen tok sitt eget liv etter vissheten om at hun måtte leve som blind resten av livet. Da det kommer for en dag at han har hatt et lagvarig forhold til sin svigersøster, og nok et lik dukker opp, tilspisser situasjon seg. Utfordringen for Julia er at hun stadig mister mer av synet, noe som spesielt skjer i stressende situasjoner…

Guillem Morales er tilnærmet for regidebutant å regne, og hans uerfarenhet kommer til det fulle til syne i denne grøsseren, ikke minst burde han ha holdt seg langt unna manuset. Karakterene er grunne og uinteressante, plottet er svært forutsigbart, søkt og lite troverdig. Det hjelper ikke at de pøses på med alle de ”riktige” grøsseringrediensene som snikende skygger, dystre kjellere, halvgale og mistenksomme personer, mareritt og flakkende neonlys. Morales har åpenbart hentet inspirasjon fra en mengde grøssere, blant annet Seven, men med dette materialet klarer han ikke å skape en hverken interessant eller, hva verre er, spennende film. Et langt gjesp, som i tillegg er for lang!

Discen har en særdeles skuffende lyd- og billedkvalitet, bildet er ofte direkte grumsete og fargene sklir ut. Intet bonusmateriell.

Julia’s Eyes

• Release: 4. april 2012