anmeldelseIsn’t it Romantic?

Når parodien blir en parodi

Mislykket komedieparodi som, alt for hardt, forsøker å ironisere over romantiske komedier.
Komedie
Isn’t it Romantic?

Rebel Wilson har bygget seg en karriere av å peke nese til sin egen vekt og ytre «mangler», en rolle hun passet til fingerspissene i i Bridesmaides og Utdrikningslaget. I denne Netflix-filmen stilles det betimelige spørsmålet om «Isnt’ it Romantic?», der man harselerer og ironiserer over alle de håpløse amerikanske romantiske komediene (og dem er det mange av!). Dessverre er filmen hverken romantisk, eller (enda verre) morsom.

Natalie (Wilson) har gått livets harde skole, og blitt innprentet fra barnsben av (fra sin mor, Jennifer Saunders) at prinsen aldri kommer og redder prinsessen, samt at Pretty Woman er det reneste, romantisk, vrøvl. Som voksen tenker hun ikke at drømmeprinsen skal komme å «redde» henne, men fokuserer heller på si egen karriere. Etter en skikkelig smell i hodet våkner hun dog opp i sin egen verste form for romantisk komedie.

Filmen prøver virkelig hardt å være satirisk og bitende ironiserende over alle klisjeene som romantiske komedier byr på, men den blir ikke mer enn en rekke halvmorsomme enkeltscener som ender opp farlig nær det den forsøker å parodiere. Det hele serveres med slegge og meget lite subtilt og blir bare klisjé på klisjé. Til tross for sin korte spilletid føles den også for lang, og du verden så forutsigbar. Isn’t it Romantic? er et eneste, høyst unødvendig, langt gjesp av en film. 2 stjerner.

<
>
(Foto: Netflix)