: Hotel Transylvania 3D

Hva skjer når Dracula mister sin vakre kone i det familien angripes menneskemobben? Jo, han tar med seg sin datter, flykter opp i den mest ugjestmilde fjellheimen og åpner «kirkeasyl» for alle «misforståtte» monstre verden rundt.

Publisert 16.04.13 - 04:09
Hotel Transylvania 3D

Men hvor lenge var vel Adam i Paradis? I dette tilfellet ganske så lenge, for trøbbel bryter ikke løs for hans (Adam Sandler) skjønne datter (Selena Gomez) fyller 118 år. I det Herr Dracula, i en svært så omgjengelig fremtoning, og hans ungdomsopprørske datter har holdt seg i skjul i godt over hundre år, sammen med en, mildt sagt, broget forsamling av monsterfreaks, kommer backpackeren Jonathan snublende innom, og det akkurat mens far har klart å skremme datteren fra å oppsøke mennesker for all fremtid.

Det er mye flott med Hotel Transylvania, ikke minst har de lykkes med en lekker og leken animasjon og en rekke særegne karakterer – spesielt falt vi for en fantastisk varulv i Steve Buscemis skikkelse. Men historien tar så definitivt aldri av. Den lunter simpelthen av gårde litt uten mål eller mening. Her er det ikke større konflikt å spinne rundt enn fars skrekk for mennesker, og at hun skal falle for den nyankomne. Relativ blodfattig og skuffende uengasjerende.

Om filmen kun er sånn passe middelmådig, så er den tekniske kvaliteten fullkommen! Knallbilde akkompagnert av et herlig surroundspor som spiller på alle strenger. Om du er fan av 3D-filmer der ting spretter ut av skjermen, vil du heller ikke bli skuffet. Rimelig bra bonusmateriell med bl.a. kommentarspor, intervjuer med stjernene, utelatte scener, musikkvideo og en kort bakomfilm.

Hotel Transylvania 3D

• Release: 6. februar 2013
  • Regi: Genndy Tartakovsky