: Grudge Match

Et implisitt bokseoppgjør mellom to av filmhistoriens mest legendariske karakterer, Balboa og LaMotta, blir rett og slett bare trist selv om det finnes både kvalitet i produksjonen og en anelse underholdningsverdi.

Skrevet av / 23.06.14 - 14:29
Grudge Match

Den unge og ambisiøse boksepromotøren Dante Slate Jr. (Kevin Hart) klarer på mirakuløst vis å arrangere en boksekamp mellom de to pensjonerte og rivaliserende storbokserne Henry ‘Razor’ Sharp (Sylvester Stallone) og Billy ‘The Kid’ McDonnen (Robert De Niro). I tiden før det store oppgjøret dukker det opp mye grums fra fortiden og det må mange slag til for å lege gamle sår.

Rocky (1977) vant Oscar for beste film og regi mens Raging Bull (1980) ga Robert De Niro sin andre Oscar for beste mannlige hovedrolle. Fristelsen har dessverre blitt for stor for produsentene av denne filmen til å gjenskape noe av magien fra disse klassikerne 30-40 år senere. Resultatet er som fryktet: Ikke spesielt bra og langt fra Oscarnominasjoner. Sylvester Stallone ble heller nominert til en ‘Razzie’ for dårligste mannlige skuespiller. Grudge Match er en sørgelig film hvor det i hovedsak er to timer hvor de to gamle storhetene slenger dritt til hverandre. Produksjonen er av god kvalitet rent teknisk og det finnes enkelte underholdende scener, men det redder dessverre ikke denne triste affæren. Man må spørre: HVORFOR? To stjerner.

Hvis man av en eller annen grunn skulle ha et behov for et eksemplar av denne filmen på Blu-ray så får man et greit teknisk produkt. Lyden er bra og bildet er nesten helt perfekt. I tillegg får man en god dose med ekstramateriell som blant annet inneholder et ganske interessant intervju med selveste Holyfield og Tyson som har en liten gjesteopptreden i filmen.

Grudge Match

• Release: 14. april 2014   Regi: Peter Segal
  • Med: Sylvester Stallone, Robert De Niro, Kevin Hart, Alan Arkin, Kim Basinger, Jon Bernthal