Fathers & Daughters

Nok en særdeles emosjonell film fra Muccino, som denne gangen reddes av særdeles godt skuespill.
Fathers & Daughters

Italieneren Gabriel Muccino står bak tåredryppende filmer som Playing for Keeps, Seven Pounds og The Pursuit of Happyness, alle overveldende drama, med romantiske elementer, der du alltid bør ha lommetørkleet innenfor rekkevidde. I så henseende er Fathers & Daughters intet unntak.

Den berømte forfatteren Jake Davis (Russell Crowe) havner i en bilulykke der han blir hardt skadet, med påfølgende epileptiske anfall, og hans kone blir drept. Etter en periode på sykehus er han nærmest blakk og må i tillegg kjempe om foreldretten til sin datter mot sin ufyselige svigerinne. 25 år senere møter vi datteren, Katie (Amanda Seyfried) på nytt, en ung psykologstudine som sliter med ensomhet, savn og desperat mangel på kjærlighet – et tomrom hun forsøker å fylle med endeløse one night stands.

Fathers & Daughters_2

Filmene hopper kontinuerlig mellom nåtid og fortid, og maler med bred pensel årsaken til Katies kamp og indre demoner. Historien pakkes inn i dunkel pianoklimpring og duse farger, alt for å sette oss i den «riktige» stemningen. Det sagt så møter vi noen interessante karakterer (bortsett fra de über-karikerte onkel og tanten), og et fantastisk skuespill fra Amanda Seyfried som fremstiller den særdeles komplekse Katie med bravur. Se igjennom sørgesløret, og du vil finne en liten filmgodbit. Fire svake stjerner.

Fathers & Daughters_4

Topp lyd- (dts-MA 5.1) og billedkvalitet. Kun en kort bakomfilm i bonus.

• Release: 8. februar 2016