: Det regner kjøttboller 3D

Endelig er årets humorperle innenfor animasjonsgenren her i sin originalversjon – 3D!

AnimasjonKomedie
Det regner kjøttboller 3D

Historien om oppfinnernerden Flint som får det til å regne både kjøttboller, hamburgere, iskrem og speilegg er virkelig en perfekt match med det nye 3D-systemet. Her er det ikke bare de åpenbare ”ting-ut-av-skjermen” opplevelsene som fascinerer, men hele filmen har virkelig fått et løft med den utrolige dybden som den nye 3D-teknikken skaper. Vi lar oss overvelde av gigantiske kjøttboller som velter ut av skjermen og et hamburgerregn, sett fra oven, som gir en svært surrealistisk opplevelse. Dette er slettes ikke kjedelig tidtrøyte mens vi venter på Avatar og Alice in Wonderland.

Den svært underholdende fortellingen om klassens store nerd og mobbeoffer, fra den søvnige fiskerlandsbyen, som ikke oppnår anerkjennelse før han får det til å regne mat, er fortsatt like underfundig morsom og original som i 2D-versjonen. Men som i alle historier om nerder som reiser seg som fugl Fønix, må de gjennom mer motgang og prøvelser får de endelig kan finne sin plass her i livet. Den originale animasjonsstilen med dukkepregede karakterer og overdrevne særtrekk, blandet sammen med ironisk og sarkastisk humor, er filmens store styrke – som gjør Det regner kjøttboller til en av de senere års morsomste animasjonsfilmer!

Strålende billedkvalitet som fremhever alle de skarpe fargene, lydsporet (DTS-HD) skuffer heller ikke. I tillegg får du akkurat det samme bonusmaterialet som på 2D-versjonen (en versjon som selvsagt også er tilgjengelig på denne BD-en), som bl.a. kommentarspor, musikkvideo, sing-along, utelatte og forlengede scener, en interessant bakomfilm og spill. NB! For en mer utfyllende anmeldelse av filmen, se lydogbilde.no.

• Release: 16. juni
  • Regi: Phil Lord
  • Med: Bill Hader, Anna Faris, James Caan, Andy Samberg, Bruce Campbell