Deception

Filmanmeldelse

En av de største feilene med Deception, er nettopp valg av tittel!

Du sitter fra første scene av på tå hev og søker etter tegn på bedrageri – ikke er de vanskelige å finne heller. Den kjedelige revisoren Jonathan (McGregor) tar seg vann over hode når han blir venn med den rike advokaten Wyatt (Jackman), og introduserer seg selv inn i hans sexring. I en verden han ikke ante eksisterte finner han seg raskt til rette, inntil hans nyvunne kjærlighet blir kidnappet og han tvinges til å tappe klientkontoer. Der det hele skal vise seg å være ganske annerledes enn det det først fremstår som.

Til å ha to såpass velkjente og etablerte skuespiller som Ewan McGregor og Hugh Jackman faller Deception overraskende langt inn i genren erotisk thriller, noe som definitivt er med på å sprite den opp. Men når dét er det eneste spennende den har å by på, holder det ikke filmen ut. Det hele blir dessverre for tynt og forutsigbart, ja, etter hvert nærmest parodisk, noe som definitivt ikke er meningen med en thriller. Helt grei onsdagsunderholdning. I tilfellet, lei den, du vil ikke se den igjen.

Blendende lyd- (DTS HD) og billedkvalitet på denne discen, i de mange scenene med fokus kun på ansiktet ser man sylskarpt enhver pore, og kontrastnivået er upåklagelig. Intet ekstramateriell.

Regi: Marcel Lagenegger
Med: Ewan McGregor, Hugh Jackman, Michelle Williams, Bruce Altman