Clear History

HBO nyder stor suksess på TV-serie fronten, om de nå skal forsøke å bli store på egenproduserte filmer, så la oss håpe de klarer å hoste opp bedre kvalitet enn det Clear History har å by på.
Komedie
Clear History

I elbilens spede barndom er Nathan Flomm (Larry David), markedssjef og aksjeeier i et av de nyestartede selskapene. På grunn av navnevalget på bilen, havner han i en infantil konflikt med majoritetseieren (Jon Hamm) og mister jobb og aksjepost. Bilen blir en gigantsuksess og Nathan går glipp av en formidabel avkastning på nærmere 1 milliard dollar! Etter nederlaget går han i dekning i New Hampshire – inntil fortiden igjen innhenter ham.

Filmens hovedproblem er et dørgende kjedelig manus (av Larry David), som kun glimtvis får oss til å lee på smilebåndet. Det er mer fordummende enn morsomt, og makter ikke engang å være morsom på en dum måte. Larry David var blant annet med på manussiden på TV-klassikeren Seinfeld, og har de siste årene gjort seg bemerket som frontmann i TV-serien Curb Your Ethusiasm, men denne gangen virker det som om han leverer oss et uferdig produkt. Her er det mye bortkastet talent!

I og med at dette er en TV-film, mottok vi en anmelderkopi på DVD (!), og det med en billedkvalitet som står til stryk, og et brukbart lydspor (og utekstet). Vi får tro at kvaliteten er bedre når den slippes på TV i din egen lune stue.

Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent?
  • Release: 10. august 2013
  • Regi: Greg Mottola