TESTER GUIDER SERIER/FILM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING

Breaking Bad – The Complete Series

Når en av de mest prisbelønte og omtalte dramaseriene de seneste årene endelig kommer i samleboks på Blu-ray, så gjøres det med stil: Breaking Bad – The Complete Series er på alle fronter et fantastisk produkt som blir servert like perfekt og gjennomført som Walter Whites gnistrende blå metamfetamin.

Publisert 25.05.14 - 11:49
Breaking Bad – The Complete Series

Walter White (Bryan Cranston) er en delvis mislykket og miserabel kjemilærer i femtiårene som også jobber deltid på et bilvaskeri. Han blir stadig vekk utsatt for ydmykelser i hverdagen og kjemper for tilværelsen med sin kone Skyler (Anna Gunn) og sønnen Walt Jr. (R.J. Mitte) som lider av cerebral parese. Da Walter får en kreftdiagnose med imminent fare for døden, bestemmer han seg for å bruke sine kunnskaper om kjemi for å anskaffe penger til sine etterkommere; han begynner å produsere metamfetamin for videresalg sammen med den tidligere småkriminelle eleven sin Jesse Pinkman (Aaron Paul).

Breaking Bad – The Complete Series er fem sesonger, 62 episoder og nærmere femti timer med underholdning i verdensklasse. Serien har vunnet over seksti internasjonale priser og er allerede kåret av mange kritikere til en av tidenes beste dramaserier. Hyllesten er da også fullt fortjent da Breaking Bad oser av kvalitet i alle ledd. Her snakker vi om en vanvittig historie med et hav av spennende konflikter og mange særdeles interessante karakterer levendegjort gjennom en rekke velskrevne manuskript. Skuespillet holder en gjennomgående høy standard og spesielt Bryan Cranston er fantastisk som Walter White – for en prestasjon! Ellers er alt det tekniske i produksjonen formidabelt og realismen den etterstreber, innenfor sine gitte rammer, er skremmende imponerende. Serien skaper også et fascinerende fenomen hvor man hele tiden må flytte egne grenser for å opprettholde empatien med vår protagonist. Det er ikke alltid like lett etterhvert som situasjonen tilspisser seg. Summa summarum – en sjeldent god serie! Seks stjerner.

Utgivelsen på Blu-ray kommer (i tillegg til vanlig utgave) i et begrenset opplag i form av en stor svart tønne. I tønna finner man alle episodene og tilsammen over 55 timer (!) ekstramateriell pluss en helt ny to timer lang dokumentar om produksjonen. I tillegg får man et «Los Pollos Hermanos» forkle og en samlemynt fra skaperen av serien, Vince Gilligan. Begeistringen avtar heller ikke når man ser på det audiovisuelle: Lyden (dts-MA 5.1) og bildet er rett og slett enestående. Kjøp anbefales på det aller varmeste!

• Release: 8. april 2014   Regi: Vince Gilligan
  • Med: Bryan Cranston, Anna Gunn, Aaron Paul, Dean Norris, Betsy Brandt, R.J. Mitte, Bob Odenkirk
  • År: 2008-‘13
  • Tid: 49:08 t.

Siste artikler:

Aktuelle tilbud prisguiden
MSI Creates a Graphics Card with Creators, Designers, and Artists in Mind Every day, designers and creators sit at their desk to make magic. Whether it is editing the next viral TikTok, or designing a 3D motion graphic character, designers and creators need a graphics card they can rely on.
Gangsterhelvete! Taylor Sheridan, og en perfekt castet Jeremy Renner, serverer oss beinhard sosialrealisme, og gangsterhelvete – på inn- og utsiden av murene.
Den Sorte Panteren kommer til Disney+! Nå kan du snart se den Oscar-nominerte Marvel-filmen på Disney+.
Februar-høydepunkter Reese Witherspoon og David Harbour topper Netflix-nyhetene i februar.