Bloodline, sesong 1

Uhyggelig god

Gå ikke glipp av fjorårets beste TV-serie - nå på Blu-Ray.
Bloodline, sesong 1

Med Bloodline har Netflix fått sitt motsvar til HBO’s True Detective, en serie vi uten tvil kåret til fjorårets beste TV-serie.

Langs de vakre Florida Keys blir vi kjent med den velhavende familie Rayburn. I det halve småbyen samles for å feire familiens foreldre dukker uventet eldstesønnen Danny (Ben Mendelsohn) opp. Straks blusser gamle konflikter opp, usikkerheten sprer seg og familiens glansbildeaktige fasade slår kraftige sprekker. Men hvem er det som virkelig er ond i dette medrivende familiedramaet?

Bloodline - sesong 1_8 Bloodline - sesong 1_9 Bloodline - sesong 1_2 Bloodline - sesong 1_3 Bloodline - sesong 1_4 Bloodline - sesong 1_7
<
>

Bloodline tar seg svært god tid til å bygge opp karakterene, byr på en rekke uventede vendinger og drypper gradvis små blikk fra fortiden for å belyse familiens mørke hemmelighet. Samtidig byr den på utmerket skuespill, fortreffelig spenningsoppbygging, troverdige karakterer og nydelig location.

Bloodline byr på et finurlig plott med en konstant underliggende urolig og uhyggelig tone i det solrike og vakre landskapet, blant alle de tilsynelatende perfekte (svette og værbitte) menneskene. Serien byr på topp skuespill fra ikke minst Kyle Chandler, Sam Shepard, Ben Mendelsohn og en fortreffelig birolletolkning av vår indie-favoritt Chloë Sevigny. Dialogen flyter naturlig og lett, tidvis føles det nærmest som vi er flue på veggen i et ekte familiedrama. En serie som trenger tid for å «vokse» på deg, men gi den tiden den fortjener og du vil bli belønnet med et medrivende drama og en spennende og underfundig krimgåte. Fjorårets beste TV-serie!

Blu-ray-utgivelsen byr på topp lyd- og billedkvalitet, men vi er skuffende at bonusmaterialet består av kun noen utelatte scener.

• Release: 21. mars 2016
  • Regi: Ed Bianchi