Følg oss på

Søk etter tester, nyheter og anmeldelser...

Anonymous

Blu-ray-anmeldelse

Klassisk poesi og litteratur er ikke det aller første man forbinder med filmskaper Roland Emmerich (Independence Day, Godzilla). Men i sin beretning om Shakespeare har han latt seg til kjenne ved atter å bruke både sensasjonelle og katastrofale elementer.
Karakter
Drama
Anonymous

Anonymous baserer seg på gamle teorier om at Shakespeare ikke skrev sine egne verk men ble et fjes utad for den som virkelig sto bak skriveriene: Edward De Vere, den 17. jarlen av Oxford (Ifans). De Vere betalte William Shakespeare penger for å være forfatteren da det ikke var akseptert at en adelig var involvert i slik type kunst. Shakespeare var egentlig en grådig, dum og forfyllet analfabet som ble tilfeldig utvalgt (!).

Emmerich, kjent for sine spektakulære katastrofefilmer, har vistnok jobbet lenge med dette prosjektet, og det er en imponerende film på mange måter. Beklageligvis er den bare imponerende på det rent produksjonsmessige plan selv om skuespillerne gjør en bedre jobb enn de vanligvis gjør i hans filmer. Anonymous seiler avgårde som en altfor komplisert og dårlig strukturert sensasjonsnyhet som ikke makter å engasjere. Med altfor mange karakterer og hopping i tid blir dette en slitsom affære, som dessuten er så til de grader kontroversiell og konspiratorisk at det overskygger filmens kvaliteter. Tre stjerner.

Skulle man ha lyst til å inkludere denne filmen i Blu-ray-samlingen, mellom The Day After Tomorrow og Universal Soldier, så får man en utgivelse med massevis av ekstramateriell og lyd og bilde i fantastisk kvalitet.

Fakta
  • Release: 11. juli 2012
  • Regi: Roland Emmerich
  • Med: Rhys Ifans, David Thewlis, Jamie Campbell Bower, Joely Richardson, Derek Jacobi, Vanessa Redgrave
  • Genre: Drama
  • Land: UK
  • År: 2011
  • Tid: 2:10 t.
IMDB Rating
forfatter
Skrevet av

Vis kommentarer

Har du noe å tilføye?

Velkommen til Lyd & Bildes kommentarfelt. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

 

Redaksjonen anbefaler

Les også

Klassisk poesi og litteratur er ikke det aller første man forbinder med filmskaper Roland Emmerich (Independence Day, Godzilla). Men i sin beretning om Shakespeare har han latt seg til kjenne ved atter å bruke både sensasjonelle og katastrofale elementer.

Klassisk poesi og litteratur er ikke det aller første man forbinder med filmskaper Roland Emmerich (Independence Day, Godzilla). Men i sin beretning om Shakespeare har han latt seg til kjenne ved atter å bruke både sensasjonelle og katastrofale elementer.

Klassisk poesi og litteratur er ikke det aller første man forbinder med filmskaper Roland Emmerich (Independence Day, Godzilla). Men i sin beretning om Shakespeare har han latt seg til kjenne ved atter å bruke både sensasjonelle og katastrofale elementer.

Klassisk poesi og litteratur er ikke det aller første man forbinder med filmskaper Roland Emmerich (Independence Day, Godzilla). Men i sin beretning om Shakespeare har han latt seg til kjenne ved atter å bruke både sensasjonelle og katastrofale elementer.

Klassisk poesi og litteratur er ikke det aller første man forbinder med filmskaper Roland Emmerich (Independence Day, Godzilla). Men i sin beretning om Shakespeare har han latt seg til kjenne ved atter å bruke både sensasjonelle og katastrofale elementer.

Klassisk poesi og litteratur er ikke det aller første man forbinder med filmskaper Roland Emmerich (Independence Day, Godzilla). Men i sin beretning om Shakespeare har han latt seg til kjenne ved atter å bruke både sensasjonelle og katastrofale elementer.

Klassisk poesi og litteratur er ikke det aller første man forbinder med filmskaper Roland Emmerich (Independence Day, Godzilla). Men i sin beretning om Shakespeare har han latt seg til kjenne ved atter å bruke både sensasjonelle og katastrofale elementer.

Klassisk poesi og litteratur er ikke det aller første man forbinder med filmskaper Roland Emmerich (Independence Day, Godzilla). Men i sin beretning om Shakespeare har han latt seg til kjenne ved atter å bruke både sensasjonelle og katastrofale elementer.

Kontakt

Publish AS
Billingstadsletta 19 B
1396 Billingstad
Org. Nr 965 237 186
© 2021 Publish AS

Hold deg oppdatert!

Motta vårt nyhetsbrev:
© 2021 Publish AS - Lyd & Bilde arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Som leser har du kun rett til å benytte Innholdet på lydogbilde.no for personlige og ikke-kommersielle formål. Du kan laste ned, linke til og skrive ut Innhold fra lydogbilde.no for private og ikke-kommersielle formål, forutsatt at du henviser til kilden, respekterer eventuelle rettighetsnotiser og/eller -reservasjoner. Du kan ikke bruke Innhold, herunder (men ikke begrenset til) ikoner, for noen andre formål eller på noen andre måter enn de som er uttrykkelig tillatt. NB! Artikler som ligger utenfor plusstjenesten er ≪kjøpt fri≫ av muren av vedkommende produsent/leverandør.