2 Guns

Et svært intrikat, og særdeles søkt, plott, skygger ikke over for heftige actionscener og kjappe replikker fra Washington og Wahlberg.
2 Guns

Så visst intet mesterverk, men med klare referanser til 1980-tallets kompisfilmer og Tarantino, der sleivete replikker sitter tett, de to heltene utsettes for usannsynlige farer og prøvelser, vedvarende småkrangling og endelig forbrødring etter å ha seiret (mot alle odds) over skurkene.

Gutta i 2 guns må sloss mot spesialstyrker fra den amerikanske marinen, narkotikapolitiet, CIA, og en av Mexicos største narkobaroner! Likevel bør du ikke bli overrasket over hvem som vinner denne vanvittige kampen. Denzell Washington er den sindige realisten, mens Mark Wahlberg er den idealistiske villstyringen som tar alt på sparket og tror på moral og en kodeks blant «gutta».

Vi får nærmere to timer med et særdeles sjarmerende samspill Washington og Walhberg i mellom, det er åpenbart at de har storkost seg på settet; og selv om mange av replikkene er vel klisjefylte leveres de så vel timet og godt fremført at vi lar oss rive med. Filmen har en god dramaturgisk oppbygging, og man kjeder seg overhodet ikke sammen med de ville påfunnene fra vår islandske regissør, som også har skrevet det solide og smarte manuset. Vi gir fire solide underholdningsstjerner til en film som oser av kulhet!

Et absolutt herlig lydspor (dts-MA 5.1) med fantastisk surround, hamrende bass og sylskarp tale! Billedkvaliteten er også meget bra, men mangler litt på skarpheten til full pott. Ekstramaterialet består av et ok kommentarspor, en god, halvtimes lang, bakomfilm, samt noen utelatte og forlengede scener.

• Release: 12. februar 2014   Regi: Baltasar Kormákur
  • Med: Denzel Washington, Mark Wahlberg, Paula Patton, Edward J. Almos, Bill Paxton, James Marsden
  • Tid: 1:49 t.