2 Fast 2 Furious

Hvis suksesskriteriet for en oppfølger skal være akkurat mer av det samme, så lykkes 2 Fast 2 Furious til gangs.
2 Fast 2 Furious

Vi har forflyttet oss fra LA til Miami og skurkene er nå på jakt etter narko istedenfor hjemmeelektronikk. Brian (Paul Walker) er ute av politiet men tilbake som tøff gatebilkjører, og denne gangen er Michelle Rodrigues byttet ut med adskillig mer feminine Eva Mendes. Som motvillig partner får han med seg eksfangen Roman.

Oppfølgeren er mer en kompisfilm enn originalen, minner noe om Dødelig våpen – men dette er langt i fra kvaliteten på de to første Dødelig våpen-filmene. Roman (Tyrese Gibson) er typisk castet som den rappkjeftete, og plagsomt morsomme negeren, noe morsom men stort sett bare irriterende og platt. Om historien i originalen var tynn, så er oppfølgeren fullstendig fri for plott. Visstnok er det narkopenger som skal forflyttes og en narkobaron som flykter, det hele med Eva Mendes som undercover politi, noe hun er svært lite overbevisende som. Filmen er anmassende, plagsomt stereotypisk og gjennomsyret av dårlig skuespill og regi. Kun for entusiaster av heftig bilkjøring. Nei, lei heller Martin Schanches samlede verker!

Billed- og lydkvaliteten (DTS-HD) er bra, men et stykke fra superb. Bonus: Utelatte scener, kjøreskole for skuespillerne, musikkvideo, kommentarspor, BD-Live.

• Release: 23. september 2009
  • Regi: John Singleton