De voluminøse hodetelefonene tåler det meste. Regn, snø eller støv? Ikke noe problem. Du kan til og med rygge over dem, skal man tro Philips. Crash-hodetelefonene er bygget for røff bruk, og slik ser de også ut. Store, lukkede øreklokker dominerer den kraftige konstruksjonen, og praktiske låseknapper på hodebøylen, gjør det mulig å dra klokkene lengre fra hverandre, for å gjøre dem mer komfortable å bære rundt nakken.
Et 40 mm element er beskyttet av hver sitt aluminiumskammer og drar vekten på de store hodetelefonene i været. Kabelen er koblet til hodetelefonen via en kort spiralledning med en 3,5 mm kontakt, slik at den ikke ryker om den blir hengende fast i noe. De obligatoriske knappene og mikrofonen som styrer mobilen, er selvsagt på plass.
Lyden er ikke like solid som den fysiske konstruksjonen. Her er det rikelig med bass, akkurat som på Beats hodetelefonene fra Dr. Dre, men lydbildet er ujevnt, mellomtonen nesten skingrende slank, og diskanten mangler luft og definisjon. En klaverkonsert av Mozart ble en nedtur på Chrash-hodetelefonene, men spillelisten på P3 fungerer langt bedre. Til pop, rock, hip hop og musikk som trives med litt trøkk og fremelsker bassdynamikk, er dette likevel utmerkede hodetelefoner.
Lyd & Bilde mener
Fyldig og engasjerende klang Stort lydbilde og topp komfort God kvalitet Vekten Ubalansert lydbildeVil du lese hele artikkelen?
Med LB+ Total får du tilgang til ALT innhold på Lyd & Bilde og L&B Home.
Allerede abonnent? Logg inn her
-
Prøv LB+ i 30 dagerKun 49,-
Fornyes etter 30 dager, ingen bindingstid.
-
LB+ Total års abonnementKun 137.50 mnd
Du sparer 288 ,-