TESTER GUIDER SERIER/FILM L&B FORUM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING
HØSTTILBUD PÅ LB+ 5 UKER FOR 5 KR
Nyhet

Segway lanserer offroad el-scooter

Produsenten kaller dem de kraftigste og mest teknisk avanserte el-scooterne på markedet

forfatter
Publisert 05.03.22 - 14:28

Den nye GT-serien av el-scootere fra Ninebot-Segway er noe for seg selv. Ifølge produsenten er målet å ta el-scootere til et nytt nivå.

Les også Nå er Segway en elektrisk sparkesykkel Segway Ninebot KickScooter F40D er et glimrende transportmiddel til korte avstander i byen, men pass på at den dyre elektriske sykkelen ikke blir stjålet!
Segway-Ninebot KickScooter F40D

Den minste av dem heter Segway KickScooter GT1E. Scooteren har en toppfart på opptil 25 km/t og en rekkevidde på 70 km. Den klarer en maks belastning på 150 kg, som skulle være nok for de alle fleste. I tillegg er den utstyrt med bakhjulsstrekk.

KickScooter GT1E kommer for øvrig med elektrisk bremse på bakhjulet og en skivebremse på fremhjulet. Scooteren har 11,5″ store slangeløse, pneumatiske dekk, som reduserer risikoen for punktering, lover selskapet.

Offroad el-scooter

Om man vil ha noe litt råere, kommer også Segway KickScooter GT2E.

GT2 Motor
En kraftig dual-motor klarer 0 til 48 km/t på under fire sekunder samt en toppfart på 70 km/t. (Foto: Ninebot-Segway)

Ninebot-Segway hevder at denne scooteren er «den kraftigste og mest avanserte KickScooter’en som noen gang har blitt lansert.»

I hvert fall er rekkevidden opptil 90 km, og el-scooteren er dessuten laget for terreng! For å takle røffere føre har den justerbar hydraulisk fjæring samt støtdempere foran og bak.

En kraftig dualmotor klarer 0 til 48 km/t på under fire sekunder og en toppfart på 70 km/t. I likhet med GT1E har GT2E en maksimal belastning på 150 kg. El-scooteren er ellers utstyrt med hele tre bremsesystemer (forhjul: skive, bakhjul: skive og elektronisk) for optimert sikkerhet.

Til slutt byr terreng-scooteren på integrerte blinklys og verdens første gjennomsiktige PMOLED-display på en el-scooter.

Begge scooterne kommer på markedet ila våren.

forfatter

Peter Gotschalk

(f. 1973): Strategisjef og journalist. Peter har arbeidet for Lyd & Bilde siden 2012. Han har vært aktiv som tech-journalist for tallrike medier siden 1998, blant annet som sjefredaktør for gadgetmagasinet GEAR og som journalist for magasinene PC World og Privat Computer. Peter skriver om smartmobiler og andre bærbare enheter samt om teknologisk innovasjon, inkludert 5G, elektrisk mobilitet og smarte hjem.

Kommentarer


Velkommen til Lyd & Bildes kommentarfelt. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no.

Motta varsler
Varlse meg om

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Aktuelle tilbud
Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer prisvarsling, produktinformasjon og oppdaterte priser.
Xpeng G9: På vei til Norge Stor plass, god komfort, og "bygget som en konsertsal".
Teslas 4680-batterier: temmelig ordinære På Battery Day lovet Elon Musk nye batterier med helt ny teknologi og banebrytende kapasitet. Nå er batteriene her ... og de er ganske alminnelige.
Ferrari med 715 hk og 1420 watt Burmester-anlegg Massive krefter både under panseret og i kupeen.
Automatisk lading hos flere leverandører Snart kan du lade BMW-en bare ved å plugge inn kabelen.
Jeep blir elektrisk Jeep er ikke tidligst ute med elbiler, men snart kommer hele fire SUV-er.
Spar drivstoff med Google Maps Nå kan du finne den mest drivstoffbesparende ruten med Google Maps
Følg Lyd & Bilde