TESTER GUIDER SERIER/FILM L&B FORUM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING
SOMMERTILBUD PÅ LB+
Nyhet

Polestar 2 BST edition 270

Spesialmodell av Polestar 2 med mer effekt og strammere understell.

forfatter
Publisert 04.06.22 - 10:01

Den meget begrensede utgaven av Polestar 2, blir bare laget i 270 eksemplarer. Derav navnet Polestar 2 BST edition 270. Bilen er tunet etter Polestars tradisjoner, den gangen de var racing-teamet hos Volvo, og har både høyere effekt og stiver understell. Selv sier de at tuningen har gjort denne utgaven i stand til å levere en overlegen dynamisk kjøreopplevelse. Sammenlignet med standardutgaven, formoder vi.

Les også Trimmet Polestar 2 Polestar 2 får mer effekt og blir enda mer sportslig med en oppgradering du fikser selv.
P2 front

Bilen har fått den samme økningen i motoreffekt som Performance engineered, med hele 476 hk, og lavere bakkeklaring.

652873 20220602 Polestar 2 BST edition 270
Polestar 2 BST edition 270

Understellet er senket 25 mm og den har fått spesialutviklede 2-veis justerbare Öhlins-dempere med hjelpekamre montert under panseret, som vist på bildet over.

Den har også et nytt fjærbenstag foran, 20 prosent stivere fjærer, og nye spesiallagde 21-tommer felger mattlakkert i svart. Etter sigende inspirert av felgene på Polestar 1.

Gummien er Pirelli P Zero 21-tommere i dimensjonen 245/35R21, som er utviklet spesielt for denne bilen.

652858 20220602 Polestar 2 BST edition 270
Polestar 2 BST edition 270

Man kan velge enten Thunder eller Snow farger, innvendig er den trukket i Charcoal WeaveTech-interiør. Mens frontfangeren og sideskjørtene er hellakker. Den kan også leveres med en matt-svart fartsstrip, eller halvmatt Battleship Gray-helfolie.

652866 20220602 Polestar 2 BST edition 270 652865 20220602 Polestar 2 BST edition 270 652867 20220602 Polestar 2 BST edition 270
<
>
652866 20220602 Polestar 2 BST edition 270

Interesserte kan melde sin interesse på Polestar.com. Spesialister i Polestar koordinerer den personlige salgsprosessen videre. Produksjonen planlegges oppstart midten av 2022, med estimert levering fra fjerde kvartal.

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Kommentarer


Velkommen til Lyd & Bildes kommentarfelt. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no.

Motta varsler
Varlse meg om
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Aktuelle tilbud
Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer prisvarsling, produktinformasjon og oppdaterte priser.
Nå er sjøsykkelen tilgjengelig i Norge Med Hydrofoiler XE-1 kan du sykle på vannet, mens det føles som du svever bortover i over 20 km/t. Den kan kjøpes nå.
Endelig en større elbil fra Citroën ë-C4 X kan bli Citroëns nye bestselger.
Endelig testet: Ariya innfrir på det meste Med Ariya endelig på markedet, kan Nissan fint pensjonere Leaf for godt. Dette er for mange den aller mest fornuftige bilen.
Det beste Volvo-kjøpet Klarer man seg med forhjulstrekk, kan denne utgaven av Volvo XC40 være midt i blinken.
Sjekk bilder og data på nye Hyundai Ioniq 6 Ekstremt lav luftmotstand gir lengre rekkevidde.
Mest plass, og likevel god komfort Mercedes-Benz EQV er vanen for deg som trenger plass til hele familien og masse bagasje! Her er grunnen til at vi ikke helt tar bølgen.
Følg Lyd & Bilde
Send this to a friend