TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Lavoie Series 1 e-scooter

Parkeres alltid stående.

Av / 17.08.23 - 11:23
Lavoie Series 1 e-scooter

Her en god ide som også er elegant utført. Den kompakte elscooteren har ikke en vanlig sykkelstøtte, men den parkeres likevel stående.

Lavoie Series 1 e-scooter, er utviklet hos McLaren Applied, et søsterselskap til McLaren Group kjent fra Formel 1 og svinedyre superbiler, og er så kompakt når den brettes sammen at den får plass i en McLaren 750S.

Lavoie Series 1 e-scooter 1
Foto: Lavoie

Scooteren brettes enkelt med med et knappetrykk, Flowfold kalles det, og partytrikset er at den parkeres stående ved å rett og slett å trykke inn knappen og brette ned fotbrettet som vist på bildet under. Da eliminerer man behovet for en sykkelstøtte.

Lavoie Series 1 e-scooter 2
Foto: Lavoie

Series 1 leveres med et 48 V Samsung 21700-batteri på 468 Wt som er god for en rekkevidde på 50 km i Eco-modus, og en toppfart på 40 km/t i Sport-modus.

Det finnes også en utgave kalt Series 1 MAX som har et større 702 Wt batteri som rekker til 70 km, og gir scooteren en toppfart på 40 km/t. Batteriet kan lades til 100 prosent på tre timer med en Supercharger.

Annonse
Lavoie Series 1 e-scooter 3
Foto: Lavoie

Det er selvsagt en app til scooteren. Hvor man kan velge kjøremodus og effektuttak, logge turer og styre lading. Scooteren har også navigasjon på skjermen med en enkel pilbasert visning, og den er utstyrt med alarm og GPS-sporing.

Lavoie Series 1 e-scooter 4
Foto: Lavoie

Scooteren er ikke gratis, Series 1 koster 2290 Euro, 300 Euro mer for Series 1 MAX, og kan bestilles nå mot et depositum. Men ikke leveres før i november 2023.

Lavoie Series 1 e-scooter 5
Foto: Lavoie
Les også TEST: Segway Ninebot eScooter E110SE Segway eScooter E110SE er like deler praktisk transportfornuft og elektronisk leketøy.
(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Drømmen om den snakkende bilen blir virkelighet med Gemini Live

Her er VWs elektriske folkebil

Volvo ES90 høy sedan går 700 km

Se Xiaomis ville elektriske sportsbil

Kias nye elbiler sikter mot Tesla og Volkswagen

Batterirevolusjon fra Mercedes

Billigere utgaver av nye Model Y

Nå har hjemmeladeren blitt enda smartere

Hvor lenge holder egentlig et elbilbatteri?

Redningen for et dødt bilbatteri

Volvos minste blir eventyrklar

GACs nye biler er fornuftige, men uten et ess i ermet

Lyd & Bilde