Man on a Ledge

Man tager en dose Oceans Eleven, samt en god dose Mission: Impossible, legger til joviale skuespillere, en drittsekk og et thrillerdrevet og fantasifullt plott, og vips så får man en lettbent og leken thriller som evner å underholde godt over gjennomsnittet.
Man on a Ledge

Sam Worthington (Avatar) er den fallerte politimannen som er dømt til 25 års fengsel for diamanttyveri fra en av New Yorks rikeste eiendomsmagnater (Ed Harris). Med en hjelpende hånd fra sin bror klarer han å rømme fra fengsel; i neste øyeblikk befinner han seg på gesimsen 21 etager over New Yorks asfalt, med et krav om å få snakke med politikvinnen Lydia (Elizabeth Banks) for å ikke hoppe i døden. Men er virkelig vår mann suicidal?

Man on a ledge er en alle-lurer-alle thriller, med en så overdrevet og usannsynlig søkt handling at vi lett kan avfeie den, på den annen side leveres det gode rolletolkninger (ikke minst Ed Harris er herlig ondskapsfull, og en tørrvittig Edward Burns sjarmerer), samt den har et underliggende driv som holder spenningsnivået oppe filmen igjennom. Her fikser våre håpefulle alt i siste sekund, og vi heier på underdoggene – med eller uten rosa undertøy… Et par runder til med manuset, og dette kunne blitt virkelig bra. Morsom og spennende popcornthriller som leverer til 4 stjerner!

Meget bra lyd- (dts-HD) og billedkvalitet. Dessverre intet bonusmateriell.

Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent?
  • Release: 4. juli 2012