In Time

Hva ville du gjort om du kun hadde 23 timer igjen å leve, og en kaffekopp kostet 2 minutter og en busstur 2 timer?
In Time

Det er et fascinerende plott vi presenteres for i denne sci-fi-thrilleren fra Andrew Niccol (regi) satt i vår nære fremtid der samtlige mennesker stoppes å eldes på 25-års dagen, men kun har ett år igjen å leve om de da ikke klarer å ”fylle” opp med timer og minutter.

I et særdeles klassedelt samfunn der de nederst på rangstigen aldri har mer enn et par dager igjen å leve mens kaksene på toppene sitter med flere århundrer, får vår helt Justin Timberlake mulighet til å utfordre systemet i det han får 110 år fra en desillusjonert fyr som er lei av det meningsløse livet. På sin vei møter han datteren til en av kaksene og ender opp med tidspolitiet i hælene i det han kidnapper henne.

Dessverre evner ikke plottet og skuespillet å leve opp til premissene. Det er null kjemi mellom Timberlake og Seyfried, og vi klarer ikke helt å engasjere oss i en så endimensjonal person som Timberlake, med sin feminine stemme og kun ett ansiktsuttrykk. Hvor blir det av spenningen?? I tillegg tar filmene en del snarveier for å dekke over åpenbare hull i plottet. Et godt utgangspunkt ender opp i et mildt sagt middelmådig resultat. Tre syltynne stjerner!

Noen utelatte og forlengede scener, samt en minidokumentar er hva vi bys på av bonusmateriell. BD-en har meget bra lyd- og billedkvalitet.

• Release: 7. mars 2012
  • Regi: Andrew Niccol