TESTER GUIDER SERIER/FILM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING
Nyhet

Volkswagen ID.3 fornyes

Får etterlengted oppgradering.

forfatter
Publisert 05.12.22 - 11:43

Sånn vil Volkswagen at vi skal se for oss neste års Volkswagen ID.3. Den nye utgaven av ID.3 kan bestilles allerede fra 8. desember. Den nåværende ID.3 var den første på den elektriske MEB-plattformen, som totalt teller en halv million ID.-biler hittil. I følge Volkswagen.

2023-modellen av ID.3 kommer bare tre år etter den første, og her er det ikke bare designet som får en overhaling.

 

Alle detaljene er ikke offentliggjort ennå, men Volkswagen sier at den får oppgradert infotaiment med 12-tommers skjerm i midten og nyeste programvare med OTA-oppdatering, altså oppgraderinger over nett, og trolig trykknapper i stedet for de utskjelte touch-panelene som bare unntakvis fungerer etter hensikten.

Hvis man skal forholde seg til tegningene Volkswagen har sluppet av nye ID.3, er det ikke bare innvendig bilen har gjennomgått synlige designendringer. Utvendig er fronten og panseret redesignet og gir bilen et mer sporty utrykk. En stålfarget taklinje tyder på at den får skjulte stålskinner langs taklinjene, som ender i en sortlakkert bakluke med redesignede baklykter.

Bilen får også oppdatert kjøreassistent – Park Assist Plus, med blant annet minne, hvor bilen for eksempel kan rygge tilbake i en garasje eller på en ofte brukt parkeringsplass, hvor det kan være kronglete å manøvrere.

ID.3 får også plug & charge hvor man bare behøver å koble bilen til laderen for å belaste brukerkontoen for ladekostnaden.

Det ryktes også at ID.3 skal komme en en sportsligere GTX-utgave, som allerede er tilgjengelig på ID.4 og ID.5, men ikke med firehjulstrekk.

Volkswagen planlegger produksjonen av ID.3 på fabrikker i Zwickau og Dresden, men også i Wolfsburg senere i 2023, og de første bilene kan leveres i løpet av tredje kvartal 2023.

Alle foto: Volkswagen

 

Volkswagen ID.3 1st Max

Bra bil, dårlig lyd

Volkswagens elektriske fanebærer etter e-Golf har mye å bevise. ID.3 byr på mye bra, men er ikke uten barnesykdommer.

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Legg igjen en kommentar

Aktuelle tilbud prisguiden
Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer prisvarsling, produktinformasjon og oppdaterte priser.
You’ll want to hear this: Everything you need to know about Belkin’s audio range Consumer electronics leader Belkin celebrates its forty-year legacy with innovations that help you to be ready for today
Svensk elbil-messe kommer til Norge Den svenske elbilmessen eCarExpo kommer neste år til Norge og Oslo.
Kan gjøres om til pickup Rendyrket tøffing for en aktiv livsstil.
Verdens raskeste gatebil er direkte skummel Den sagnomsuste Model S Plaid inviterer til å bryte loven. Og ikke bare på grunn av hurtigheten.
Polestar 2 får bakhjulsdrift og mer krefter Raskere, sportsligere og med lengre rekkevidde.
SE VIDEO: Tesla Model S Plaid – galskap på fire hjul! Geir og Audun har vært og rattet (yoket) en Tesla Model S Plaid! Den komplette testen kommer lørdag, her får du en liten smakebit.
Følg Lyd & Bilde