TESTER GUIDER SERIER/FILM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING
HØSTTILBUD PÅ LB+ 5 UKER FOR 5 KR
Nyhet

Nå kommer Ford Mustang Mach-E til Europa

Fords første elbil er en Mustang. Og tidenes kuleste muskelbil kan snart leke seg med de andre elektriske musklene på norske landeveier.

forfatter
Publisert 16.02.20 - 13:21

Snart kan du bestille en fet amerikansk muskel og fortatt ha god klima-samvittighet! Ford lanserte nemlig sin første elbil like før jul, Ford Mustang Mach-E, og nå er den elektriske muskelbilen også klar til Europa, og herunder Norge.

Prisen for Ford Mustang Mach-E begynner på 492.000 kroner med 75 kWh og bakhjulsstrekk, og bilen forventes lansert i Norge i desember 2020. Man kan allerede forhåndsbestille elbilen fra sommeren 2020 med forventet levering i begynnelsen av 2021.

«Ford Motor Company er stolte over å kunne presentere Ford Mustang Mach-E, som slår ned i markedet som et lyn fra klar himmel, likt slik Ford T gjorde det i sin tid,» uttalte virksomhetens formann, Bill Ford, i forbindelse med lanseringen i november.

youtu.be/HcZP4Y7Pk9A

I går blev den europeiske versjonen af Ford Mustang Mach-E vist frem i London. Bilen har blitt tilpasset europeiske standarder og normer, mens oppladning på de norske landeveier vil foregå via Ionity-nettverket.

Ifølge Ford skal man kunne få over 90 kilometer kjøring ut av en oppladning på kun 10 minutter ved 150 kW.

Les også Denne pickupen har rekkevidde på 1000 km! Nikola Badger bruker både hydrogen og batteri. Batteriet alene skal gi 500 km.
Nikola Badger

Rekkevidde og spesifikasjoner

Ford Mustang Mach-E er basert på en permanent magnetmotor og fås i både bakhjuls- og firhjulsutgaver med enten standard (75,7 kWh) eller utvidet (98,9 kWh) batterirekkevidde. Den bakhjulsdrevne modellen med utvidet batteri har en rekkevidde på opptil 600 km målt etter WLTP-normen (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Den absolutte toppmodellen har fått navn Mach-E GT. Med den får man 465 hestekrefter og et moment på 830 Nm, den akselerer fra 0-100 km/t på 3,5 sekunder.

Et B&O-lydsystem fås som ekstrautstyr med høyttalere som er innebygd i frontpanelet som flytende lydplanke rett over luftdyserne.

forfatter

Peter Gotschalk

(f. 1973): Strategisjef og journalist. Peter har arbeidet for Lyd & Bilde siden 2012. Han har vært aktiv som tech-journalist for tallrike medier siden 1998, blant annet som sjefredaktør for gadgetmagasinet GEAR og som journalist for magasinene PC World og Privat Computer. Peter skriver om smartmobiler og andre bærbare enheter samt om teknologisk innovasjon, inkludert 5G, elektrisk mobilitet og smarte hjem.

Legg igjen en kommentar

Aktuelle tilbud
Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer prisvarsling, produktinformasjon og oppdaterte priser.
Se lanseringen av Polestar 3 her Følg med når vi viser Polestar 3 12. oktober.
Mer krefter og lengre rekkevidde Oppdaterer DS 3 Crossback og Peugeot e-208.
Xpeng G9: På vei til Norge Stor plass, god komfort, og "bygget som en konsertsal".
Teslas 4680-batterier: temmelig ordinære På Battery Day lovet Elon Musk nye batterier med helt ny teknologi og banebrytende kapasitet. Nå er batteriene her ... og de er ganske alminnelige.
Ferrari med 715 hk og 1420 watt Burmester-anlegg Massive krefter både under panseret og i kupeen.
Automatisk lading hos flere leverandører Snart kan du lade BMW-en bare ved å plugge inn kabelen.
Følg Lyd & Bilde