Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

MINI Cooper SE Cabriolet

Blir en eksklusiv elektrisk cabriolet.

Skrevet av / 15.02.23 - 11:01
MINI Cooper SE Cabriolet

Helt siden Crayford Engineering gladelig kappet taket av Mini-en din for 150 Pund på 60-tallet, har cabriolet-versjonen av den knøttelille bilen vært populær. Den langt mer moderne utgaven av Mini som kom på begynnelsen av 2000-tallet, kom også i en åpen utgave i 2004, og nå er det endelig den helelektriske versjonen sin tur.

Mini Cooper SE Cabriolet er basert på den elektriske Cooper SE som vi testet for tre år siden, og drivlinjen er den samme på den åpne utgaven av Mini-en.

Foto Mini

Med en lengde på 386 cm, snakker vi virkelig kompakt bil. I åpen utgave tar taket litt av plassen i baksetet og bagasjerommet, som er redusert til 160 liter, men som man kan se ligger det elektriske taket pent på plass når bilen kjøres åpen.

Foto Mini

Taket kan åpnes og lukkes med en bryter, i opptil 30 km/t, og siden Mini er like engelsk som Yorkshire pai, har taket Union Jack-mønster, som man kan se når taket er på.

Foto Mini

Den elektriske motoren leverer 135 kW eller 184 hk, og det rekker til en null til 100-tid på friske 7,3 sekunder. Du kjenner fartsvinden i håret med taket nede. Rekkevidden er oppgitt til 201 km etter WLTP-standarden.

Foto Mini

Dessverre skal det bare lages 999 eksemplarer av cabriolet-versjonen. Den kan snart bestilles, i en av to farger, Enigmatic Black og White Silver, med skinnkledt interiør og utvendige detaljer i sort og bronse.

Foto Mini

– Vi vil kun få en håndfull biler MINI Cooper SE Cabriolet til Norge, så entusiaster som vil ha den elektriske og helt spesielle MINI-følelsen under åpen himmel bør kjenne sin besøkelsestid når vi om kort tid åpner for bestilling. Da vil også prisen bli kjent, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør BMW Group Norge, i en pressemelding.

Foto Mini

Mini Cooper SE med Harman Kardon

Gokart-følelse og go-lyd

En elektrisk utgave av den snertne Mini Cooper S, med lydanlegg fra Harman Kardon – what's not to like?

Les hele testen
Lasse Svendsen
(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Nyeste med facelift: Tesla Model 3 Performance

Toyota Mirai: Et sant mareritt

Ny Mini-modell underveis

Toppløst og smellvakkert fra Maserati

Snart går Mercedes EQS enda lengre

Alfa Romeos første elbil

Tesla Model Y med 600 km rekkevidde

Fullstendig galskap

Xpeng avduker el-SUV for folket

Her er det plass nok

Snart kan du lynlade hos Ford

Så mye bedre er nye Porsche Taycan

Lyd & Bilde
Scroll to Top