Følg oss på

Søk etter tester, nyheter og anmeldelser...

Fiat 500 3+1 får en ekstra dør

Den søteste elbilen blir mer praktisk.

Den lille Fiat 500 runder straks hjørnet med helelektrisk drift. Som vi har fortalt tidligere, kommer 500E i to karosserivarianter. Coupe og cabriolet. Drivlinjen er den samme på begge med opptil 320 km rekkevidde etter WLTP-normen, og den leveres med veggboks for hurtiglading.

Nå slipper Fiat bildene på en tredje versjon, Fiat 500 3+1, med en ekstra dør på passasjersiden. Som vi kjenner fra BMW i3 og Mazda MX-30.

Det gjør den lille Fiaten enda mer praktisk, særlig for barnefamilier som ofte har passasjerer i baksetet, for de to dørene på venstre side, gir bilen en langt større åpning.

Fiat 500 3+1 kan leveres i sort eller glacier blue, som coupeen og cab-en, men blir også tilgjengelig i rosa gullmetallic, og et lyst beige interiør.

Ellers er betjening og kjøremodusene de samme som på en 500E, og Fiat 500 3+1 leveres med en mye penere trådløs nøkkel enn vi har sett noe annet sted. Den er formet som en sort stein, og laget av et biologisk materiale kalt Durabio.

Fiat 500 3+1 leveres med Apple CarPlay integrert, som man kan styre med Siri eller fra den 10,25» store skjermen, og den støtter også Android Auto.

Prisen for en Fiat 500 3+1 er ikke kjent, men en 500 La Prima er priset til 317.000 kr, så det er grunn til å forvente at en Fiat 500 3+1 vil koste litt mer grunnet den mer komplekse dørløsningen.

De nærmeste konkurrentene blir nevnte BMW i3, Mazda MX-30, og Renault Zoe, men også Peugeot e-208 og PSA-kloningene av den fra Opel og Citroën.

Annonse

Full tilgang til Lyd & Bilde for 1 kr

Prøv i en uke og få tilgang til over 6000 tester, alle nyheter, guider og anmeldelser.

Det er ingen bindingstid og du kan si opp når du selv vil. Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent ?
forfatter
Skrevet av

(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Vis kommentarer

Har du noe å tilføye?

Velkommen til Lyd & Bildes kommentarfelt. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

 

Redaksjonen anbefaler

Les også

Den søteste elbilen blir mer praktisk.

Den søteste elbilen blir mer praktisk.

Den søteste elbilen blir mer praktisk.

Den søteste elbilen blir mer praktisk.

Den søteste elbilen blir mer praktisk.

Den søteste elbilen blir mer praktisk.

Kontakt

Publish AS
Billingstadsletta 19 B
1396 Billingstad
Org. Nr 965 237 186
© 2021 Publish AS

Hold deg oppdatert!

Motta vårt nyhetsbrev:
© 2021 Publish AS - Lyd & Bilde arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Som leser har du kun rett til å benytte Innholdet på lydogbilde.no for personlige og ikke-kommersielle formål. Du kan laste ned, linke til og skrive ut Innhold fra lydogbilde.no for private og ikke-kommersielle formål, forutsatt at du henviser til kilden, respekterer eventuelle rettighetsnotiser og/eller -reservasjoner. Du kan ikke bruke Innhold, herunder (men ikke begrenset til) ikoner, for noen andre formål eller på noen andre måter enn de som er uttrykkelig tillatt. NB! Artikler som ligger utenfor plusstjenesten er ≪kjøpt fri≫ av muren av vedkommende produsent/leverandør.