TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Ducati MIG-S elsykkel

Elsykkel fra Ducati, ikke én, men fire stykker.

Av / 12.03.22 - 11:00
Ducati MIG-S elsykkel

Ducati har hevet seg på elsykler og har hele fire modeller tilgjengelig. Det er ikke bare V4-motorer med rødlinje på 13500 omdreininger der i gården.

De fire elsyklene har kanskje ikke kule navn som motorsyklene, Superleggera, Desmosedici Stradale og så videre, men Ducati Futa synes vi høres veldig fett ut. Den er oppkalt etter Futa-passet i Toscana som liger på 903 meter, og er en yndet sykkeldestinasjon.

Der passer det fint med en FSA 250 W hjelpemotor på veien opp passet, så kan man håpe på at Pirelli-dekkene på den 12 kilo lette elsykkelen biter seg fast i asfalten når man raser nedover.

Ducati ebike gallery futa general 05 1920x1080 1
Ducati Futa. Foto: Produsenten

Rammen er bygget i karbonfiber, det samme er styret og kranken, mens girene fra FSA K-Force WE er koblet trådløst til skifterne på styret, og gjør det mulig å velge gir ett etter ett i rekkefølge, eller hoppe direkte til foretrukket gir.

Hvis man trives bedre i skogen enn på landevei, har Ducati tre elsykler for deg også.

Annonse

Ducati MIG-S for eksempel. En Shimano EP8 elmotor med 85 Nm dreiemoment får deg raskere til toppen, og et oppsett med Rockshox-dempere – justerbar naturligvis – gjør veien ned litt mindre humpete.

Ducati ebike MIG S gallery 23 1920x1080 1
Ducati ebike MIG S. Foto: Produsenten

MIG-S har i likhet med landeveisraceren Futa, skivebremser på begge hjul, men her er girgruppen SRAM NX-12.

Den andre terrengsykkelen kalles TK-01RR og en downhill-sykkel som er utstyrt med den samme elmotoren som MIG-S, men her er demperne hentet hos Öhlins, både foran og bak, mens skivebremsene er Maguras hydrauliske MT7-bremser.

Ducati ebike gallery TK01 RR general 03 1920x1080 1
Ducati TK01 RR

Girene er Shimanos elektrisk styrte 11-trinns Di2 XT Di2 11 S 11-46T.

Prisene er som ventet ganske friske. Landeveissykkelen Futa er priset til 7700 Euro, MIG-S til 5600 Euro, mens TK-modellen koster hele 10.900 Euro.

Den finnes også i en Limited Edition, med en mer avansert Öhlins DH38-demper blant annet, og annen fargekombinasjon.

Ducati

Ducati ebike TK 01RR limited banner full 1330x600 1
Ducati TK 01RR Limited Edition. Foto: Produsenten
Ducati ebike gallery futa 10 1920x1080 1 Ducati ebike gallery futa 12 1920x1080 1 Futa MY22 Tech Spec 768x480 1 Ducati ebike MIG S gallery 24 1920x1080 1 Ducati ebike MIG S banner full V1 1330x600 1
<
>
Ducati ebike MIG S. Foto: Produsenten

 

(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

1 hendelser på “Ducati MIG-S elsykkel”

  1. Tor Hilmen

    Dere bør seriøst endre navn. Lyd & Bilde & Elsykkel & Robotstøvsuger & Gressklipper. Bare et forslag……

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Drømmen om den snakkende bilen blir virkelighet med Gemini Live

Her er VWs elektriske folkebil

Volvo ES90 høy sedan går 700 km

Se Xiaomis ville elektriske sportsbil

Kias nye elbiler sikter mot Tesla og Volkswagen

Batterirevolusjon fra Mercedes

Billigere utgaver av nye Model Y

Nå har hjemmeladeren blitt enda smartere

Hvor lenge holder egentlig et elbilbatteri?

Redningen for et dødt bilbatteri

Volvos minste blir eventyrklar

GACs nye biler er fornuftige, men uten et ess i ermet

Lyd & Bilde
[]