Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Dolas Defender 250 er en elsykkel med tre hjul

Dolas elsykkel som er lengre enn vanlig, kan konfigureres på ulike måter og har tre hjul.

Skrevet av / 29.12.23 - 13:08
Dolas Defender 250 er en elsykkel med tre hjul

Elektriske sykler er blitt populære for dem som skal sykle lengre distanser eller har mange bakker på veien, men som likevel ønsker å få litt mosjon. De er imidlertid som regel kun beregnet for én person, og du kan ikke laste så mye på dem. Men det finnes unntak, som Dolas Defender 250.Det praktiske med den er at du også kan montere tilbehør. Normalt har du en sykkelkurv bak til en bag eller piknikkurv, og et baksete til barnet. Men setet kan erstattes av to solide kurver som ser ut til å kunne romme et par matposer.

def_250_4_BLK-copy def_250_Basket_1_BLK-copy def_250_2_BLK-copy
<
>
Foto: Dolas

For å få plass til dette er sykkelen uvanlig lang, omtrent som en tandemsykkel. Dolas har derfor uvanlig nok utstyrt den med et tredje hjul. Men det kan også være en vanskelig måte å omgå en begrensning på. I USA kan elsykler for eksempel ha en effekt på hele 750 watt, mens vi i Europa må nøye oss med fattige 250 watt. Dolas har plassert motoren direkte på hjulet, eller rettere sagt på hjulene, for 3 x 250 watts effekt! Vi får se om lovgiverne går med på dette trikset.

Ellers veier sykkelen 68 kg, og 48-voltsbatteriet på 53 Ah gir en rekkevidde på 180 kilometer. Ladetiden er 5-7 timer. Den tåler 250 kg og er utstyrt med trippel fjæring. En 4-tommers skjerm gir all informasjon og en lykt med både fjern- og nærlys.

Pris og tilgjengelighet

Dolas Defender 250 kan bestilles nå fra Dolas webbsajt for 4 650 euro inkl. mva. pluss frakt.

Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhetsredaktør. Jonas har jobbet for Lyd & Bilde siden 2007 med det meste som kan kalles bærbart. Det vill si mobiler, trådløse høyttalere og hodetelefoner. Iblant kommer testingen inn på kollegaenes områder innenfor multiromslyd, hjemmekino og foto. Han startet sin bane som teknikkjournalist på IDG og skrev blant annet for PC för Alla, Internetworld og det som senere ble M3.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Billigere Tesla kan komme allerede i år

Nyeste med facelift: Tesla Model 3 Performance

Toyota Mirai: Et sant mareritt

Ny Mini-modell underveis

Toppløst og smellvakkert fra Maserati

Snart går Mercedes EQS enda lengre

Alfa Romeos første elbil

Tesla Model Y med 600 km rekkevidde

Fullstendig galskap

Xpeng avduker el-SUV for folket

Her er det plass nok

Snart kan du lynlade hos Ford

Lyd & Bilde
Scroll to Top