: This Means War

Etter Lovlig blond-filmene har dyktige Reese Witherspoon kjørt seg fullstendig fast i trøstesløse og kjedsommelige romantisk komedie-helvete! This Means War er i så måtet, dessverre, intet unntak!
ActionKomedie
This Means War

Actionregissør McG (Charlie’s Angels, Terminator Salvation) forsøker seg her på nytt territoria, ved å kombinere actionkomedien med ”klassisk” romantisk komedie. Om han bare hadde holdt seg til en av genrene ville dette muligens fungert.

Witherspoone spiler den særdeles karikerte karrierekvinnen i midten av trettiårene som sliter med å knytte seg til en mann, og (selvsagt) har hun en outrert venninne som kommer med alle mulige parforholdråd. Når veninnen legger ut en kontaktannonse havner Reese i favnen på en småfølsom superagent fra CIA (Tom Hardy). Problemene kommer som perler å en snor når hans partner også fatter interesse for filmens blondine…

Tre, fire ganger leer vi på smilebåndet (innimellom all snorkingen), for dette er så forutsigbart, über-søkt, klisjépreget, sjelløst og dønn kjedelig.  Tre hovedkarakterer som vi overhodet ikke bryr oss om, er kun tomme karikerte personer som er fanget inn i et manus med så pinlig dialog og søkte plottvister at vi (innimellom sovingen) vrir oss i sofaen. Platt humor for mennesker med store fritidsproblemer. To fattige stjerner – begge går til Witherspoon.

Billedkvaliteten er merkelig, her er skarpheten upåklagelig, og scenene er forbilledlig lyssterke, men fargene og kontrastenivået er skrud på maks, slik at helheten tidvis blir grell. Lydsporet er det absolutt intet å utsette på. I bonus får man en forlenget versjon (7 min.)m noen utelatte scener, bloopers, et intetsigende kommentarspor og en minidokumentar.

• Release: 27. juni 2012
  • Regi: McG
  • Med: Reese Witherspoon, Chris Pine, Tom Hardy, Til Schweiger, Chelsea Handler, Angela Bassett