Immortals 3D

Hadde du sansen for den visuelle tegneserievolden og veltrente kropper i 300, vil garantert Immortals 3D falle i smak. En broget filmopplevelse mener vi, men flott 3D!
Immortals 3D

Vi befinner oss i Hellas for 3.240 år siden, på den tiden var ikke finanskrise det store temaet, men hverdagen var preget av kontinuerlige kriger mellom folkeslagene og de som hadde og ikke hadde gudene på sin side.

Bastardsønnen Theseus (Henry Cavill) blir selveste Zeus øyensten til å lede an i kampen mot den særdeles brutale kong Hyperion (Mickey Rourke) og hans hær av blodtørstige slaktere. Zeus og hans gudeætt har nemlig ”forbud” mot direkte inngripen i menneskelige affærer – menneskene må klare å styre seg selv er mantraet. Unntaket er når de trer inn i menneskelig form, slik Zeus gjør i form av kroppen til John Hurt som vis mann og mentor for Theseus. Begge parter jakter på den guddommelige og uovervinnelige buen Epirus. I et vanvittig undertall holder Theseus’ menn så vidt stand mot Hyperions enorme hær, men alt vil gå til helvete om Hyperion lykkes i å vekke til live Titanene!

Her er det ikke lagt mye ressurser i plottet og karakterutvikling, men desto mer penger er brukt i spektakulære kampscener og herlig (tanketom) 3D-action! Det eneste menneskelige aspektet i filmen er det gryende forholdet mellom Theseus og orakelet i Freida Pintos skikkelse. Helten gjør en slett og karikert fremtoning, mens Pinto overbeviser. At Mickey Rourke kan gå fra The Wrestler til Immortals er mer enn vi kan begripe, men ”Money talks”. En visuell actionnytelse av en film, som nok mange vil finne i overkant voldelig.

Simpelthen superb 3D-kvalitet i denne filmen! Også det hardtslående lydsporet får full score. Bonus består av noen utelatte scener, en kort bakomfilm og minidokumentar om den virkelige myten.

• Release: 7. mars 2012
  • Regi: Tarsem Singh