TESTER GUIDER SERIER/FILM L&B FORUM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING

forfatter
Publisert 28.10.20 - 12:13

Volkswagen ID.4

ID-serien er Volkswagens store elbilsatsing, og her snakker vi teknologisk avanserte saker til folkelige priser. ID.4 er en familievennlig SUV i toppmoderne innpakning.

Standardutgaven har adaptiv cruisekontroll, navi med 10″ pekeskjerm og stemmekontroll. Nødbrems og fotgjengerregistrering, samt filholderassistent er også standard, det samme er parkeringssensorer foran og bak samt LED-lys rund baut.

Max-pakken gir i tillegg blindsoneassistent, køkjøringsassistent, proaktiv passasjerbeskyttelse og progressiv styring. Altså rattet svinger av seg selv ut i fra vei- og trafikksituasjon, og kan gjøre unnamanøvre. Du kan også få tilgang til bilen uten nøkkel, og bakluken er sensorstyrt.

Hva med lydanlegget?

Når det kommer til lyden er det samme anlegg som sitter i Standard- og Max-utgaven. I hvert fall på første batch av bilen, under navnet 1st. Det betyr sju høyttalerelementer, inkludert en senterhøyttaler på toppen av dashbordet, og det er all informasjonen vi har så langt. Det har også vært litt forvirring rundt lillebroren ID.3 og fetteren Skoda Enyaq iV angående lydanlegget. Det ser ut som om senere utgaver av ID.3 vil kunne få Beats lydanlegg, mens Skodaen vil kunne leveres med Canton. Vi kan derfor ta en slags kvalifisert gjetning på at også ID.4 vil kunne få et oppgradert lydanlegg etter hvert. La oss håpe!

VW-ID.4-interior

Også i denne testen:

Tesla Model Y

Tesla Model S

Tesla Model X

Porsche Taycan

Audi e-tron 50 / 55 Quattro

Jaguar i-Pace

Mercedes-Benz EQC

Mazda MX-30

Polestar 2

Ford Mustang Mach-E

Peugeot e-208

Skoda Enyaq iV

Volvo XC40 Recharge Pure Electric

DS 3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.3

Renault Zoe

Mini Cooper SE

Nissan Leaf

Lexus UX 300e

Kia e-Soul

Kia e-Niro

Tesla Model 3

Hyundai Ioniq Electric

Hyundai Kona Electric

Opel Ampera-E

forfatter

Geir Gråbein Nordby

(f. 1978): Journalist. Gråbein har aldri hatt noen heltidsjobb før Lyd & Bilde. Her har han til gjengjeld vært nesten halvparten av sitt liv, helt siden han i 2001 sendte jobbsøknaden til feil adresse (han ville opprinnelig til et innspillingsstudio ved samme navn). Gråbeins ekspertise er hovedsakelig innenfor hi-fi, hodetelefoner og hjemmekino, men det hender han glimter til med andre kvaliteter.
Aktuelle tilbud
Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer prisvarsling, produktinformasjon og oppdaterte priser.
Sjekk bilder og data på nye Hyundai Ioniq 6 Ekstremt lav luftmotstand gir lengre rekkevidde.
Mest plass, og likevel god komfort Mercedes-Benz EQV er vanen for deg som trenger plass til hele familien og masse bagasje! Her er grunnen til at vi ikke helt tar bølgen.
Verdens raskeste budbil? Tar netthandel-pakkene dine fra 0-100 på 2 sekunder.
Den beste elektriske SUVen BMW iX xDrive40 er et nydelig sted å være både på lange og korte turer.
Sjekk hvor mye bagasje du får plass til i elbilen Noen elbiler kan ikke trekke henger, andre kan ikke ta taklast. Se hvilke som kan her.
Kompakt komfort for stilbevisste Litt luksus har aldri skadet noen, mener franske DS Automobiles. De har helt rett.
Følg Lyd & Bilde
Send this to a friend