Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Xiaomi har tatt steget fra små til store hvitevarer

Xiaomi fortsetter å utvide sortimentet av hvitevarer og lanserer Mijia Italian Style 400L tre-dørs kjøl/frys.

Skrevet av / 11.07.23 - 11:54
Xiaomi har tatt steget fra små til store hvitevarer

Xiaomi, den kinesiske produsenten av forbrukerelektronikk og smarte hvitevarer er nok mest kjent for sine smarttelefoner, men produserer alt fra elektriske tannbørster og airfryers til TV-er og el-sparkesykler.

I senere tid har selskapet også gjort en inntreden på markedet for store hvitevarer. Tidligere i år lanserte de to kjøleskap i Kina, og det nye Mijia Italian Style 400L tre-dørs kjøle- og fryseskapet utvider sortimentet.

Xiaomi forteller at takket være “thin-walled foaming technology” har det nye kombiskapet et kompakt design samtidig som det maksimerer lagringskapasiteten. Til tross for relativt små dimensjoner på 600 x 635 x 1911 mm (BxDxH) har kjøledelen en kapasitet på 252 liter og fryseren 148 liter – som tilsammen blir 400 liter.

Les også Samsung Family Hub med 32" display Samsung presenterte sitt nye kjøl/frys Bespoke 4-Door Flex med Family Hub+ - med 32-tommers skjerm - på CES 2023 i januar, og nå er det tilgjengelig i USA.

Produktet kan styres via et integrert touchpanel, med stemmeassistenten XiaoAI Assistant eller via en smarttelefon og selskapets Mi Home-app.

Xiaomi Mijia Italian Style 400L rommer, som navnet tilsier, 400 liter – fordelt på 252 liter kjøleskap og 148 liter fryser. Foto: Xiaomi

Utenfor Kina?

Lanseringen av Mijia Italian Style 400L følger rett etter Mijia Side by Side 610L og MIJIA 540L tidligere i år, men disse produktene er kun tilgjengelige i Kina. Selv om selskapets produkter allerede er tilgjengelige i over 100 land rundt om i verden, har de fortsatt ikke annonsert noen planer om internasjonal distribusjon.

Les også Kjøl og frys med franske dører og vinskap I fjor lanserte Siemens french door-kjøl/frys, og nå har de tatt et steg videre og lansert en modell med innebygd vinkjøleskap.

Ut fra suksessen Xiaomi har hatt med andre produktkategorier utenfor hjemmemarkedet, er det ikke usannsynlig at selskapet også vil prøve å lansere de store hvitevarene sine på det internasjonale markedet.

Xiaomi prioriterer av og til å lansere nye produkter på hjemmemarkedet før andre regioner. Dette gjør det mulig for selskapet å få de umiddelbar feedback før de lanserer produktet globalt”, sa Ou Wen, Xiaomis General Manager for Vest-Europa, i en uttalelse nylig.

Ifølge Canalys er Xiaomi blant de tre største selskapene på det globale smarttelefonmarkedet når det kommer til salg av mobiltelefoner. Selskapets AIoT (AI+IoT)-plattform har ca. 589 millioner oppkoblede smart-enheter.

Ola Larsson
(f. 1970): Frilansjournalist for L&B Home. Ola har i 24 år jobbet med å holde oversikt over - og skrive om - trender, innovasjoner og produkter innenfor forbrukerelektronikk, hvitevarer og husholdningsapparater. I perioden 1999-2017 jobbet Ola i de svenske fagbladene Rateko, El&Vitt og ElektronikBranschen som journalist, teknisk redaktør og sjefredaktør. Siden 2017 har Ola jobbet som konsulent - i sitt eget firma Eor AB, grunnlagt i 2014 - med hovedvekt på det skrevne ord.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Strømbanker eksploderer

Roombas beste robotstøvsuger hittil

Roborock lanserer nye stangstøvsugere

Har du denne powerbanken fra IKEA?

Roborock Qrevo S renser seg selv

Smartlås fra Aqara som er lett å installere

Autentisk pizza på mindre plass

Bertazzoni tar patent på Air-Tec

Smarte produkter til hjemmets firbeinte venner

Kjøle-/fryseskap med 438 fargekombinasjoner

Sov bedre med Philips Hue

Fargerik musikk fra Wiz

Scroll to Top