Følg oss på

Søk etter tester, nyheter og anmeldelser...

Renault Mégane E-TECH neste vår

Romslig, kjapp og god rekkevidde.

Selv kaller de det en Renaulution, men som vi alle vet er ikke Mégane E-TECH den første elektriske Renaulten. Men det er den første på CMF-EV plattformen, som den deler med blant andre Nissan Ariya.

Det betyr også at den kommende Mégane E-TECH ikke blir noen småbil, selv om den stiller i det såkalte C-segmentet, også bare kalt Golf-klassen, men alle vet at det egentlig heter ID.3-klassen nå. Klinger ikke like bra, men det er Volkswagen og ikke vi som bestemmer hva bilene deres skal hete.

Da skjønner alle at Mégane E-TECH retter siktene mot ID.3, og som ammunisjon har den forhjulstrekk med et 60 kWt batteri som kan gi opptil 470 km rekkevidde, 440 liter bagasjerom, og 220 hk som flytter den til hundre på 7.8 sekunder.

Google innvendig

Renault har strukket akselavstanden til 2,7 m sammenlignet med forrige generasjon Mégane, og lover merkbart bedre innvendig plass. Blant annet er man omgitt av resirkulerte materialer.

Annonse

Der finner man også Google integrert. OpenR Link systemet er nytt og basert på Android Automotive OS.

Fra en stor 12,3» vertikal skjerm i midtkonsollen, får man Google Maps, Play og assistent med talestyring, sånn at man kan be om veibeskrivelser (nærmeste ladestasjon), og styre musikken.

Annonse

Bak forsetene finner man et flatt gulv og nedfellbare seter, USB-C-porter og en 12 V -kontakt.

Den kan leveres med et anlegg på tilsammen 410 W, med ni kanaler, fordelt på to diskanter på hver siden av dashbordet, to basselementer på sidene, og to i dørpanelene. Mens to diskanter og to basselementerer flankerer baksetepassasjerene. I tillegg er det en subwoofer i bagasjerommet.

Renault planlegger tre utstyrsversjoner, Equilibre, Techno og Iconic, men enda viktigere: de lanserer bilen våren 2022 med to motorvarianter. En på 130 hk, og en på 220 hk, begge med opptil 22 kW lading, og opptil 130 kW hurtiglading.

 

Full tilgang til Lyd & Bilde for 49 kr

Prøv i 30 dager og få tilgang til over 6000 tester, alle nyheter, guider og anmeldelser.

Det er ingen bindingstid og du kan si opp når du selv vil. Ønsker du å bestille magasinet? Klikk her Allerede abonnent ?
forfatter

(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Vis kommentarer

Har du noe å tilføye?

Velkommen til Lyd & Bildes kommentarfelt. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

 

Kontakt

Publish AS
Billingstadsletta 19 B
1396 Billingstad
Org. Nr 965 237 186
© 2021 Publish AS

Hold deg oppdatert!

Motta vårt nyhetsbrev:
© 2021 Publish AS - Lyd & Bilde arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Som leser har du kun rett til å benytte Innholdet på lydogbilde.no for personlige og ikke-kommersielle formål. Du kan laste ned, linke til og skrive ut Innhold fra lydogbilde.no for private og ikke-kommersielle formål, forutsatt at du henviser til kilden, respekterer eventuelle rettighetsnotiser og/eller -reservasjoner. Du kan ikke bruke Innhold, herunder (men ikke begrenset til) ikoner, for noen andre formål eller på noen andre måter enn de som er uttrykkelig tillatt. NB! Artikler som ligger utenfor plusstjenesten er ≪kjøpt fri≫ av muren av vedkommende produsent/leverandør.