: A Very Harold & Kumar Christmas

Julefilmer er en egen særegen genre, som naturlig hører høytiden til; dog tviler vi på at mor og far vil trekke frem A Very Harold & Kumar Christmas 3D til familiesamling rundt godtebordet etter Donald Duck og vennene hans.

Publisert 11.01.13 - 14:10
A Very Harold & Kumar Christmas

Harold og Kumar rir igjen, i tredjefilmen ut er tematikken stort sett akkurat den samme infantile humoren som i de to første filmene – for fans av denne type humor, vil nok også tredjefilmen oppleves tilfredsstillende. I årets julefilm må Harold, som nå er blitt straight og vellykket forretningsmann, få assistanse av dophue Kumar for å finne det perfekte juletreet til sin svigerfamilie – selvsagt går alt til helvete!

Det hele minner oss om en halvannen times lang russerevy, og som vi alle vet kan enkelte scener i en russerevy være riktig så morsomme, men helheten stinker; så også med våre venner Harold & Kumar i 3D. Tidvis rykker det kraftig i lattermuskulaturen, men alt for sjeldent, stort sett går det på platt bæsj- og tisshumor uten poeng, og en handling som er meget konstruert rundt at mest mulig ting skal poppe ut av skjermen. Nei, skal du kose deg med en annerledes, småfrekk og morsom julefilm, så kjøp heller Bad Santa!

Filmens store styrke er den heftige om omfattende bruk av 3D-effekter som i tide og utide popper ut av skjermen, slik sett fungerer den godt som en demofilm for 3D. Den gode billedkvaliteten akkompagneres av et heftig og presist lydspor. På bonusfronten får vi servert en forlenget utgave, noen utelatte scener, fokus på animasjonsdelen og vignettene, samt digital kopi.

A Very Harold & Kumar Christmas

• Release: 7. november 2012
  • Regi: Todd Strauss-Schulson