Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Sammenslåing skaper Nordens største magasin for hjemmeelektronikk

Det norske forlagshuset Publish AS, som eier det norske magasinet Lyd & Bilde og det svenske magasinet Bild & Ljud Hemma, har kjøpt det norske magasinet Hjemmekino samt det svenske søstermagasinet Ljud & Bild.

Skrevet av / 19.12.11 - 21:43
Sammenslåing skaper Nordens største magasin for hjemmeelektronikk

I en tid med store utfordringer for trykte medier, uttaler daglig leder i Publish as, Tor Aavatsmark, at dette er et strategisk oppkjøp som vil styrke magasinene og skape et enda mer levedyktig produkt med et bedre og mer omfattende innhold enn tidligere.

– Hjemmekino og Lyd & Bilde er to magasiner som både matcher og utfyller hverandre godt, sier Aavatsmark.  – Denne sammenslåingen vil gavne leserne og annonsører og styrke bladet som helhet.

Lyd & Bilde og Hjemmekino vil allerede fra februarutgaven 2012 slås sammen til ett felles magasin ”Lyd & Bilde/Hjemmekino”, mens de svenske magasinene Bild & Ljud Hemma og Ljud & Bild også slås sammen fra samme tidspunkt. Det beste stoffet fra alle fire magasiner vil videreføres i de to nye magasinene.

De nye magasinene vil ha et samlet bruttoopplag på ca. 58.000 eksemplarer månedlig. Det samlede lesertallet på ca. 280.000 og antall abonnenter ca. 21.500.

De nye magasinene vil videreføre samarbeidet med levering av sine tester i kortformat til Skandinavias ledende mediehus som bl.a. VG, Aftonbladet, Jyllands-Posten, TV2, Göteborgs Posten og Edda Media.

Magasinene Lyd & Bild og Bild & Ljud Hemma, med sine norske og svenske redaksjoner, testet i 2011 ca. 450 produkter innefor hele bredden av hjemmeelektronikk, som bl.a. TV, Hi-Fi, gadgets, hjemmekino, mobil, foto og hodetelefoner. En testbredde og omfang som gjør magasinene ledende i verden vedrørende antall tester innefor hjemmeelektronikk.

Aavatsmark uttaler at magasinenes innhold og miks er til kontinuerlig vurdering.

– Med Lyd & Bilde/Bild & Ljud Hemmas utvikling de senere år, ser vi at vi har utvidet stoffet vårt betraktelig, til bl.a. mobil, gadgets og nettbrett, uten at dette har gått utover vårt fokus på TV, hjemmekino og hi-fi-biten. Vi har snarere utvidet antallet tester og sider.

Simultant med at antallet tester økes vil vi også sørge for et klarere skille mellom magasin og nettsted, ved at magasinleserne får noe ekstra ved økt fokus på featureartikler og guider, samt mer underholdende stoff som ikke er tester.

 

Lyd & Bilde

Magasinet ble startet i 1992 og er nå inne i sin 20. årgang.Ledende på det norske markedet med forbrukertester av hjemmeelektronikk.Distribuerer brorparten av sine tester også til eksterne medier i Skandinavias ledende mediehus. 11 utgaver årlig.

www.lydogbilde.no

 

Hjemmekino

Startet av Hjemmet Mortensen-gruppen i 2000. Overtatt av HL Media AS i 2006. Forbrukertester av hjemmeelektronikk med sterkest fokus på komponenter til hjemmekino. 11 utgaver årlig.

www.hjemmekino.no

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

KI planlegger ferien vår

Styr datamaskinen med hjernen

Blir det Google-AI i iPhone?

Solcellepaneler i øynene?

Googles AI fantiserar fram spill

Nye funksjoner for Pixel-enheter

Ny AI utfordrer GPT-4

Google lanserer mini-AI

Kinas superdatamaskin slår rekorder

AI-generator lager realistiske videoer

Kan dette pannebåndet kontrollere drømmer?

ISS oppgraderer sine datamaskiner

0
Lyd & Bilde
Scroll to Top