Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

HALO: REACH

Året er 2552 og vi, én av seks elitesoldater som utgjør Noble Team, har som oppgave å holde stand mot The Covenant og dermed redde den resterende menneskeheten.

Skrevet av / 27.09.10 - 09:46
HALO: REACH

Forventningene er store da utvikleren Bungie gir ut fjerde spill i Halo serien, og dette spillet er også det aller siste vi kommer til å se fra disse da de nå går inn i et nytt samarbeid med Activision. Halo serien er et av tidenes mest spilte spill på Xbox Live, og tittelen veldig mange forbinder med selve konsollen.

Året er 2552 og vi befinner oss på planeten Reach. Som én av seks elitesoldater som utgjør Noble Team, har vi som oppgave å holde stand mot The Covenant, en utenomjordisk rase, og dermed redde den resterende menneskeheten. Noble Team er et velfungerende lag hvor alle medlemmene har ulike spesialfelt og personligheter vi drar nytte av i ulike oppdrag. Du kommer inn som «the new guy» for å fylle skoene til en tidligere soldat som har falt i kamp, og det er store sko å fylle. Selv om teamet er påpasselig med å påpeke dette, føler du snart stor tilhørighet til dem, og du vil finne deg selv sympatiserende med dem og ofrer gjerne ditt eget skinn for å redde deres.

Det hersker stor variasjon i oppdragene vi utfører. Alt fra snikmord på avstand, holde stand mot massive styrker, finne og ødelegge baser, til de store kampene på åpne sletter. De som er kjent med serien vil lett kjenne igjen ting fra de tidligere spillene, men samtidig har utviklerne klart å skape noe helt nytt. Kontrollene i spillet er gode og presise og man kan finjustere dem til det ytterste etter hva som passer hver enkelts spillestil.

Grafikken i dette spillet er helt fantastisk og byr på detaljrike karakterer, bygninger og landskap. Reach er en massiv planet det er lett å forelske seg i! Samtidig er filmklippene som fører historien videre mellom oppdragene så velgjort at man vil se dem om igjen og om igjen i Theatre-modus i hovedmenyen etterhvert som man unlocker dem.

Når man er ferdig med spillets hoveddel, gjenstår mange timer med ren underholding i en utrolig velutviklet multiplayerdel hvor man enten spiller med venner, eller via Xbox Live. Her kan du tilpasse og skape dine egne oppdrag i ulike settinger og miljøer. Du bestemmer selv reglene, maps, våpen, kjøretøy, team og om du vil ha spesielle oppdrag som «king of the hill» eller «ta flagget.»

I «Firefight», som noen sikkert kjenner igjen fra tidligere, øker vanskelighetsgraden gradvis ettersom ferdighetene dine utvikles. Også her tilpasser man spillopplevelsen til det ytterste ved å velge om man vil utføre oppdrag på tid, med antall liv, hvor man vil slåss eller om det skal baseres på poengscore. Med andre ord så er det kun fantasien som setter begrensninger i de utallige kombinasjonene hver enkelt kan skape, for deretter å spille med og mot hverandre i unike kreasjoner.

Konklusjon
Det sies at man skal gi seg mens man er på topp, og det er nettopp dette Bungie gjør og oppnår med dette spillet! De skyhøye forventningene er både innfridd og overgått i denne episke avslutningen av serien og det er ingen tvil om at vi kommer til å besøke planeten Reach om igjen og om igjen
+
Grafikk
Presise kontroller
Multiplayerfunksjonen

Finner ingenting nevneverdig.

Fakta:
Utvikler: Bungie
Utgiver: Microsoft
Plattform: X360
Sjanger: Action

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

KI planlegger ferien vår

Styr datamaskinen med hjernen

Blir det Google-AI i iPhone?

Solcellepaneler i øynene?

Googles AI fantiserar fram spill

Nye funksjoner for Pixel-enheter

Ny AI utfordrer GPT-4

Google lanserer mini-AI

Kinas superdatamaskin slår rekorder

AI-generator lager realistiske videoer

Kan dette pannebåndet kontrollere drømmer?

ISS oppgraderer sine datamaskiner

0
Lyd & Bilde
Scroll to Top