Kia e-Soul

forfatter

Kia e-Soul

Kompaktbilen e-Soul har en superribbet standardutgave, kalt Classic, som du skal styre unna. Her får du både det kjipeste batteriet og ditto lydsystemet, mens du kan legge på 31.000 kroner for Active-versjonen som inkluderer den beste multimediapakken med blant annet lydanlegg fra Harman Kardon. Da får du 10 høyttalere inkludert senterhøyttaler og en subwoofer med både aktivt og passivt basselement, og oppgitt forsterkereffekt på 550 watt.

I tillegg får du innebygd navigasjon fra Tom Tom med live trafikkoppdateringer, appstyring og 10,25″ berøringsskjerm. Parkeringssensorer bak er da også på plass, og dessuten trådløs ladeplate for smartmobil. Men fortsatt er vi på det kjipeste batteriet (39,2 kWt / 276 km), og du må ut med ytterligere 39.000 kroner for å få 64 kWt og 452 km rekkevidde. Da økes samtidig effekten fra 136 til 204 HK.

Er du fortsatt ikke fornøyd, kan du legge ytterligere 16.000 kroner på bordet for Exclusive-versjonen, og få parkeringssensorer foran i tillegg til bak, blindsonevarsler med filskiftassistent og varsling for kryssende trafikk bak ved rygging. Og oppvarmede bakseter, om du bryr deg om baksetepassasjerene.