annonse
annonse

PSB Imagine T3 Tower

September 2015PSB Imagine T3 Tower

Balansekunstneren

Imagine T3 er den nye spydspissen i PSBs sortiment. Og denne gangen sikter den prisbevisste og fornuftige produsenten høyere enn noen gang!

Pluss
Ekstremt lav forvrengning og en høy grad av tilstedeværelse preger lyden fra PSB-høyttalerne, som behersker alle typer musikk med stor innlevelse.
Minus
Høyttalerne har ingen spesiell imponatorfaktor, og noen vil savne enda mer futt og finkornethet i diskanten. Og selv om byggekvaliteten er høy, har T3 noen utfordrere på design i denne prisklassen.

Oi, hva har Barton pønsket ut nå? Tenkte jeg da PSB nylig lanserte Imagine T3, deres første virkelige flaggskiphøyttalere på mange år. En ny toppmodell i den populære Imagine-serien var forventet, men at den skulle koste hele 60.000 kroner hadde vel de færreste regnet med! Lillebror i serien, Imagine T2, koster til sammenligning bare en tredjedel. PSB er ikke kjent for å ha spesielt grådige kalkyler på produktene sine, så her måtte det være noe spesielt på gang: I stedet for å komplettere serien med en OK gulvmodell, har PSB altså valgt å ”ta den helt ut” med en høyttaler som skal konkurrere mot Dalis Epicon, Dynaudios Focus-serie, Sonus Faber, Vienna, PMC og en rekke andre toppklasse høyttalere. Da holder det ikke å spille pent til prisen – vi søker absolutt lydmessig tilfredsstillelse fra topp til bass!

 

PSB T3 Imagine 3

Imagine T3 har fått tilnavnet Tower, med rette. De rager 120 centimeter i været, og inneholder fem kraftige høyttalerelementer, doble bassporter og tre høyttalerterminaler. PSB har i følge Paul Barton himself ønsket å forbedre både effektivitet, dynamisk rekkevidde og lydtrykk i forhold til den utgående toppmodellen Synchrony One, og det krever høyttalere av en viss størrelse!

PSB kaller T3 en femveis høyttaler: Mens alle bassene spiller dypbass (ned mot 24 Hz ifølge spesifikasjonene), ruller de av en og en ved henholdsvis 100, 250 og 500 Hertz. Dette for å gi en jevnest mulig bassgjengivelse der alle elementene deler på de mest krevende frekvensene, men avtar opp mot den kritiske mellombassen. De sørger også for skikkelig slagkraft: PSB hevder de tre 7-tommerne tilsvarer slagvolumet til en 15-tommer (!), fordi de kobler mer effektivt til luften rundt enn et enkelt større element. Hvilket kanskje er å ta i litt, men en skikkelig titommer skulle de nok matche! (PSB brukte en slik i sine første virkelige referansehøyttalere Stratus Gold. NOEN ting blir altså slankere med årene …)

Det er flere grunner til å foretrekke flere små basselementer fremfor ett stort. Den individuelle fordelingen skal gi en jevnere frekvensrespons der høyttalerne har mindre tendens til å påvirke stående bølger i rommet. Alle lytterom store som små, forsterker ulike bassfrekvenser ut fra lengde, bredde og høyde, og det er særlig utbredt med en ”pukkel” rundt 70 Hz som følge av takhøyden.

Rett over basstrekløveret finner vi PSBs velkjente titan domediskant. Barton har håndplukket en ekstra effektiv driver med neodymium magnet og væskekjøling til denne utgaven, for å gi ren og distinkt gjengivelse under alle forhold. Sist, men ikke minst har vi mellomtonen på toppen, med sitt eget dedikerte kammer internt i kabinettet.

Annonse: Artikkelen fortsetter nedenfor

PSB-enes lange og slanke kabinett er slankt og solid, og består knakk-testen med glans. Glinser gjør også den lekre high gloss rosewood-finishen høyttalerne ble levert i. Selve kabinettet er delt inn i separate kamre, med en port til hvert av basselementene. Disse portene kan plugges igjen ved behov, for å redusere bassnivået i hvert frekvensområde og på den måten tilpasse lyden til akustikken i rommet. Man kan også gå så langt som å koble ut det nederste basselementet hvis bassen blir for sterk. Men vil man egentlig det? Høyttalerne står ellers stødig på en metallsokkel som sørger for lavt tyngdepunkt, med fire spikes som lett justeres inn i vater med fire hjul på toppen. Dette er utvilsomt flotte høyttalere, det eneste som skurrer litt er billige plastpropper til grilldekslene. Skjulte magneter er et must på et ellers så flott kabinett. Vi har gitt Dynaudio mye tyn for dette, så da må PSB tåle litt også!

 

Lytting

Vi koblet opp PSB-ene på testrommet ved siden av vesentlig dyrere høyttalere fra sveitsiske Piega og Dynaudio (test kommer!). PSB pleier vanligvis å stille til dyst mot prisgunstige høyttalere fra Dali, Klipsch og B&W, men denne gangen må den altså tåle sammenligning mot adskillig mer eksotiske konstruksjoner. Nysgjerrigheten var stor om hvorvidt Imagine T3 ville henge med de store!

Imagine T3 blck front 3

T3 viser tidlig at de har mange av kvalitetene som er typiske for Imagine-serien. Først og fremst har de en veldig nøytral klangkarakter, der alle instrumenter og toneområder får like stor plass i lydbildet. Det blir også raskt tydelig at høyttalerne har ekstremt lite farging og egenkarakter. Det vil si, en ting stikker seg ut. Mellomtonen er meget fyldig og klar, og gir en skikkelig kroppslig og varm karakter til stemmene. Enkle vokalopptak med lyse kvinnestemmer, som Robyn, Lucy Swann, Susanne Sundfør, Bat for Lashes, låter nydelig tette og nærværende, med en holografi som minner om de beste minimonitorene. Det som skiller T3 fra disse, er at høyttalerne bevarer kontrollen også når det kommer flere instrumenter på scenen. Det er plass til imponerende mye informasjon i lydbildet uten at de mister fokus. Noe vi sikkert kan takke den lave forvrengningen og jevne frekvensgangen for.

Noen tidligere høyttalere fra PSB har blitt beskyldt for å være litt harde og kliniske i toppen. Paul Barton har lagt sin elsk på titandomer, som iblant kan låte litt spisst, og ja, litt metallisk. Ingen slike negative karakteristika kan festes ved den nye PSB-domen. Diskanten har et nydelig fokus uten å bli for ivrig eller tiltrekke for mye oppmerksomhet. I vårt veldempede lytterom, kunne vi i blant savne litt mer sprut og liv i overtonene, men i en vanlig stue med mye nakne veggflater, tror vi PSB-enes litt beherskede karakter vil passe utmerket. Det blir veldig lyttevennlig og behagelig, selv over lengre tid.

 

Basskontroll

Bassen rekker dypt, uten at noen frekvenser tiltrekker seg spesiell oppmerksomhet. Selv med høyttalerne en halvmeter fra veggen, er det nesten ingen boom eller pukkel-tendenser i bassen. Vårt roms vanlige problemfrekvenser gir seg lite til kjenne her. Det er nesten så man først savner litt av den vante punchen i mellombassen, men mye av dette viser seg altså å være fravær av farging og romresonanser. Høyttalerne virker veldig plasseringsvennlige, og kan fint settes ganske nær veggen uten at det låter ubalansert i bassen.

PSB går ikke av veien for å trykke til skikkelig når opptaket tilsier det, men det er lite imponatorfaktor over bassen: I stedet for å drønne overdrevent, er den diskré til det virkelig smeller. Mange pop-opptak kan derfor låte litt slankt til å begynne med, men når det kommer et opptak med mye ekte dypbass, blir vi nesten veltet over ende!

Imagine T3 Binding posts

Fraværet av boom og ujevnheter i bassen viser seg å gi hørbare fordeler oppover i mellomtonen – man slipper svampeeffekten som ellers ville maskere stemmer og instrumenter, og tilføre dem en unaturlig fylde. Denne mangelen på farging gjør PSB-ene i stand til å skille veldig godt mellom opptakene vi utfordrer dem med.

Er det noe vi savner? Vel, mange av høyttalerne i denne toppklassen har en eller annen wow-faktor å imponere vennene med. Det kan være bamsetung bass, rå dynamikk eller vektløse overtoner som stikker seg ut spesielt. PSB-ene har lite av disse åpenbare ”hør hva jeg kan gjøre” egenskapene (det måtte i så fall være den flotte og varme mellomtonen), men til gjengjeld er de veldig balanserte og utrolig spillevillige uansett musikkstil. Sjansen er derfor stor for at man blir sittende å lytte igjennom hele album og spillelister, i stedet for å hoppe fra låt til låt.

 

Canada møter Sveits

Vi sammenlignet med Piega Classic 60.2 (88.000 kr) som vi også har inne til test. De sveitsiske høyttalerne har en fjærlett, deilig utstrakt diskant som kjennetegner båndelementer, og leverer et lydbilde med enda mer storhet og schwung over seg. Det er mer tyngde og pondus i bassen, på godt og vondt. Piega har mange av egenskapene lydentusiaster etterspør, men er de ”bedre”? Vi svitsjer tilbake til PSB, og lydbildet blir litt mindre i omfang, ikke like bredt og dypt. Men med litt skarpere fokus og fremadlent lyd, og litt større kroppslighet i mellomtonen. Bassen er kanskje den største forskjellen – den gjør ikke like mye ut av seg i volum, men går subjektivt like dypt, og skiller minst like godt mellom tonene. Piega har enda større ”high end” karakter med mer luft, mer stillhet mellom tonene, enda mer fylde og varme, men kan også oppleves litt tyngre og tregere i bassen. PSB har også en veldig spesiell karakter i mellomtonen, med fyldigere klang på alt av stemmer, mens Piega er litt slankere i målet. Forvrengningen er meget lav på begge høyttalerne. Jo mer jeg lytter, bytter frem og tilbake, begynner jeg å ane at PSB har funnet en meget bra balanse mellom ulike egenskaper, og utvilsomt tåler sammenligning mot langt dyrere høyttalere.

Imagine T3 blck rear  3

 

Hvilken forsterker?

Den ganske nøytrale lydkarakteren betyr at PSB T3 fint lar seg matche med et bredt utvalg av forsterkere. God følsomhet betyr også at den ikke behøver være på hundrevis av watt heller. Marantz PM11S3 er en gammel favoritt som kan passe bra. I forbindelse med testingen brukte vi også Parasound HINT og nye Hegel 360 med godt resultat. Forsterkeren bør absolutt være av et visst kaliber for å yte høyttalerne rettferdighet, da de går ned til 4 ohms impedans, og en ting skal kanadierne også ha: De kan spille meget høyt, og rent! Selv med volumrattet på klokken 12 ga de lite tegn til å ville gi seg, og de svelger mye effekt uten å si stopp. Dersom du velger å bruke en surroundreceiver med nok forsterkerkanaler, anbefaler vi å bruke høyttalernes bi- eller tri-amping muligheter for best resultat.

 

Konklusjon

PSB og Paul Barton viser nok en gang at de kan lage høyttalere med stor H, velfundert og gjennomført til fingerspissene. Denne gangen i en prisklasse som vi ikke uten videre forbinder med den kanadiske produsenten. PSB er lojal mot sine prinsipper og T3 ligner mye på sine mindre søsken i Imagine-serien, bare med en solid porsjon ekstra autoritet, oppløsning, realisme og tilstedeværelse – kort sagt, mer av alt! T3-ene er ikke nødvendigvis av typen som imponerer ved første lytting, men snarere vokser mer og mer på deg etter hvert som favorittlåtene strømmer forbi og man verdsetter den forvrengningsfrie lydkarakteren. Vi tror mange lydentusiaster vil oppleve å ”komme i mål” med disse høyttalerne og anbefaler en prøvelytting på det varmeste!

Oi, hva har Barton pønsket ut nå? Tenkte jeg da PSB nylig lanserte Imagine T3, deres første virkelige flaggskiphøyttalere på mange år. En ny toppmodell i den populære Imagine-serien var forventet, men at den skulle koste hele 60.000 kroner hadde vel de færreste regnet med! Lillebror i serien, Imagine T2, koster til sammenligning bare en tredjedel. PSB er ikke kjent for å ha spesielt grådige kalkyler på produktene sine, så her måtte det være noe spesielt på gang: I stedet for å komplettere serien med en OK gulvmodell, har PSB altså valgt å ”ta den helt ut” med en høyttaler som skal konkurrere mot Dalis Epicon, Dynaudios Focus-serie, Sonus Faber, Vienna, PMC og en rekke andre toppklasse høyttalere. Da holder det ikke å spille pent til prisen – vi søker absolutt lydmessig tilfredsstillelse fra topp til bass!  

PSB T3 Imagine 3

Imagine T3 har fått tilnavnet Tower, med rette. De rager 120 centimeter i været, og inneholder fem kraftige høyttalerelementer, doble bassporter og tre høyttalerterminaler. PSB har i følge Paul Barton himself ønsket å forbedre både effektivitet, dynamisk rekkevidde og lydtrykk i forhold til den utgående toppmodellen Synchrony One, og det krever høyttalere av en viss størrelse! PSB kaller T3 en femveis høyttaler: Mens alle bassene spiller dypbass (ned mot 24 Hz ifølge spesifikasjonene), ruller de av en og en ved henholdsvis 100, 250 og 500 Hertz. Dette for å gi en jevnest mulig bassgjengivelse der alle elementene deler på de mest krevende frekvensene, men avtar opp mot den kritiske mellombassen. De sørger også for skikkelig slagkraft: PSB hevder de tre 7-tommerne tilsvarer slagvolumet til en 15-tommer (!), fordi de kobler mer effektivt til luften rundt enn et enkelt større element. Hvilket kanskje er å ta i litt, men en skikkelig titommer skulle de nok matche! (PSB brukte en slik i sine første virkelige referansehøyttalere Stratus Gold. NOEN ting blir altså slankere med årene …) Det er flere grunner til å foretrekke flere små basselementer fremfor ett stort. Den individuelle fordelingen skal gi en jevnere frekvensrespons der høyttalerne har mindre tendens til å påvirke stående bølger i rommet. Alle lytterom store som små, forsterker ulike bassfrekvenser ut fra lengde, bredde og høyde, og det er særlig utbredt med en ”pukkel” rundt 70 Hz som følge av takhøyden. Rett over basstrekløveret finner vi PSBs velkjente titan domediskant. Barton har håndplukket en ekstra effektiv driver med neodymium magnet og væskekjøling til denne utgaven, for å gi ren og distinkt gjengivelse under alle forhold. Sist, men ikke minst har vi mellomtonen på toppen, med sitt eget dedikerte kammer internt i kabinettet. PSB-enes lange og slanke kabinett er slankt og solid, og består knakk-testen med glans. Glinser gjør også den lekre high gloss rosewood-finishen høyttalerne ble levert i. Selve kabinettet er delt inn i separate kamre, med en port til hvert av basselementene. Disse portene kan plugges igjen ved behov, for å redusere bassnivået i hvert frekvensområde og på den måten tilpasse lyden til akustikken i rommet. Man kan også gå så langt som å koble ut det nederste basselementet hvis bassen blir for sterk. Men vil man egentlig det? Høyttalerne står ellers stødig på en metallsokkel som sørger for lavt tyngdepunkt, med fire spikes som lett justeres inn i vater med fire hjul på toppen. Dette er utvilsomt flotte høyttalere, det eneste som skurrer litt er billige plastpropper til grilldekslene. Skjulte magneter er et must på et ellers så flott kabinett. Vi har gitt Dynaudio mye tyn for dette, så da må PSB tåle litt også!  

Lytting

Vi koblet opp PSB-ene på testrommet ved siden av vesentlig dyrere høyttalere fra sveitsiske Piega og Dynaudio (test kommer!). PSB pleier vanligvis å stille til dyst mot prisgunstige høyttalere fra Dali, Klipsch og B&W, men denne gangen må den altså tåle sammenligning mot adskillig mer eksotiske konstruksjoner. Nysgjerrigheten var stor om hvorvidt Imagine T3 ville henge med de store! Imagine T3 blck front 3 T3 viser tidlig at de har mange av kvalitetene som er typiske for Imagine-serien. Først og fremst har de en veldig nøytral klangkarakter, der alle instrumenter og toneområder får like stor plass i lydbildet. Det blir også raskt tydelig at høyttalerne har ekstremt lite farging og egenkarakter. Det vil si, en ting stikker seg ut. Mellomtonen er meget fyldig og klar, og gir en skikkelig kroppslig og varm karakter til stemmene. Enkle vokalopptak med lyse kvinnestemmer, som Robyn, Lucy Swann, Susanne Sundfør, Bat for Lashes, låter nydelig tette og nærværende, med en holografi som minner om de beste minimonitorene. Det som skiller T3 fra disse, er at høyttalerne bevarer kontrollen også når det kommer flere instrumenter på scenen. Det er plass til imponerende mye informasjon i lydbildet uten at de mister fokus. Noe vi sikkert kan takke den lave forvrengningen og jevne frekvensgangen for. Noen tidligere høyttalere fra PSB har blitt beskyldt for å være litt harde og kliniske i toppen. Paul Barton har lagt sin elsk på titandomer, som iblant kan låte litt spisst, og ja, litt metallisk. Ingen slike negative karakteristika kan festes ved den nye PSB-domen. Diskanten har et nydelig fokus uten å bli for ivrig eller tiltrekke for mye oppmerksomhet. I vårt veldempede lytterom, kunne vi i blant savne litt mer sprut og liv i overtonene, men i en vanlig stue med mye nakne veggflater, tror vi PSB-enes litt beherskede karakter vil passe utmerket. Det blir veldig lyttevennlig og behagelig, selv over lengre tid.  

Basskontroll

Bassen rekker dypt, uten at noen frekvenser tiltrekker seg spesiell oppmerksomhet. Selv med høyttalerne en halvmeter fra veggen, er det nesten ingen boom eller pukkel-tendenser i bassen. Vårt roms vanlige problemfrekvenser gir seg lite til kjenne her. Det er nesten så man først savner litt av den vante punchen i mellombassen, men mye av dette viser seg altså å være fravær av farging og romresonanser. Høyttalerne virker veldig plasseringsvennlige, og kan fint settes ganske nær veggen uten at det låter ubalansert i bassen. PSB går ikke av veien for å trykke til skikkelig når opptaket tilsier det, men det er lite imponatorfaktor over bassen: I stedet for å drønne overdrevent, er den diskré til det virkelig smeller. Mange pop-opptak kan derfor låte litt slankt til å begynne med, men når det kommer et opptak med mye ekte dypbass, blir vi nesten veltet over ende! Imagine T3 Binding posts Fraværet av boom og ujevnheter i bassen viser seg å gi hørbare fordeler oppover i mellomtonen – man slipper svampeeffekten som ellers ville maskere stemmer og instrumenter, og tilføre dem en unaturlig fylde. Denne mangelen på farging gjør PSB-ene i stand til å skille veldig godt mellom opptakene vi utfordrer dem med. Er det noe vi savner? Vel, mange av høyttalerne i denne toppklassen har en eller annen wow-faktor å imponere vennene med. Det kan være bamsetung bass, rå dynamikk eller vektløse overtoner som stikker seg ut spesielt. PSB-ene har lite av disse åpenbare ”hør hva jeg kan gjøre” egenskapene (det måtte i så fall være den flotte og varme mellomtonen), men til gjengjeld er de veldig balanserte og utrolig spillevillige uansett musikkstil. Sjansen er derfor stor for at man blir sittende å lytte igjennom hele album og spillelister, i stedet for å hoppe fra låt til låt.  

Canada møter Sveits

Vi sammenlignet med Piega Classic 60.2 (88.000 kr) som vi også har inne til test. De sveitsiske høyttalerne har en fjærlett, deilig utstrakt diskant som kjennetegner båndelementer, og leverer et lydbilde med enda mer storhet og schwung over seg. Det er mer tyngde og pondus i bassen, på godt og vondt. Piega har mange av egenskapene lydentusiaster etterspør, men er de ”bedre”? Vi svitsjer tilbake til PSB, og lydbildet blir litt mindre i omfang, ikke like bredt og dypt. Men med litt skarpere fokus og fremadlent lyd, og litt større kroppslighet i mellomtonen. Bassen er kanskje den største forskjellen - den gjør ikke like mye ut av seg i volum, men går subjektivt like dypt, og skiller minst like godt mellom tonene. Piega har enda større ”high end” karakter med mer luft, mer stillhet mellom tonene, enda mer fylde og varme, men kan også oppleves litt tyngre og tregere i bassen. PSB har også en veldig spesiell karakter i mellomtonen, med fyldigere klang på alt av stemmer, mens Piega er litt slankere i målet. Forvrengningen er meget lav på begge høyttalerne. Jo mer jeg lytter, bytter frem og tilbake, begynner jeg å ane at PSB har funnet en meget bra balanse mellom ulike egenskaper, og utvilsomt tåler sammenligning mot langt dyrere høyttalere. Imagine T3 blck rear  3  

Hvilken forsterker?

Den ganske nøytrale lydkarakteren betyr at PSB T3 fint lar seg matche med et bredt utvalg av forsterkere. God følsomhet betyr også at den ikke behøver være på hundrevis av watt heller. Marantz PM11S3 er en gammel favoritt som kan passe bra. I forbindelse med testingen brukte vi også Parasound HINT og nye Hegel 360 med godt resultat. Forsterkeren bør absolutt være av et visst kaliber for å yte høyttalerne rettferdighet, da de går ned til 4 ohms impedans, og en ting skal kanadierne også ha: De kan spille meget høyt, og rent! Selv med volumrattet på klokken 12 ga de lite tegn til å ville gi seg, og de svelger mye effekt uten å si stopp. Dersom du velger å bruke en surroundreceiver med nok forsterkerkanaler, anbefaler vi å bruke høyttalernes bi- eller tri-amping muligheter for best resultat.  

Konklusjon

PSB og Paul Barton viser nok en gang at de kan lage høyttalere med stor H, velfundert og gjennomført til fingerspissene. Denne gangen i en prisklasse som vi ikke uten videre forbinder med den kanadiske produsenten. PSB er lojal mot sine prinsipper og T3 ligner mye på sine mindre søsken i Imagine-serien, bare med en solid porsjon ekstra autoritet, oppløsning, realisme og tilstedeværelse – kort sagt, mer av alt! T3-ene er ikke nødvendigvis av typen som imponerer ved første lytting, men snarere vokser mer og mer på deg etter hvert som favorittlåtene strømmer forbi og man verdsetter den forvrengningsfrie lydkarakteren. Vi tror mange lydentusiaster vil oppleve å ”komme i mål” med disse høyttalerne og anbefaler en prøvelytting på det varmeste!
Vi tester over 450 produkter i året, les denne testen og få full tilgang til Lyd & Bilde
Allerede abonnent? Logg inn
Prøveabonnement
0,-
Fri tilgang til lydogbilde.no
Bronseabonnement
425,-pr/halvår
1/2 år (6 utgaver) Digitalutgaven Fri tilgang til lydogbilde.no
Sølvabonnement
749,-pr/år
Mest populær
1 år (11 utgaver) Velkomstgave Fri tilgang til lydogbilde.no Digitalutgaven
Gullabonnement
1149,-pr/år
1 år (11 utgaver) Ny digital film hver måned Velkomstgave Fri tilgang til lydogbilde.no Digitalutgaven
Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris: Måned kr 49,-
Med et abonnement på Lyd & Bilde får du:
Fri tilgang til lydogbilde.no Digitalutgave (iPad/Android) hver måned Betydelig rabatt Velg selv lengden på ditt abonnement, med eller uten SF Anytime Flott velkomstgave på årsabonnement
Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer oppdaterte priser, prisvarsling og produktinformasjon.
  • 5-veis gulvhøyttaler
  • 1” titan diskant
  • 5 ¼” mellomtone
  • 3 x 7” bass
  • Frekvensområde: 24Hz-23kHz
  • Følsomhet: 89 db/1w/1m
  • Impedans: 8 ohm
Pris: 59995,-

Har du noe å tilføye?

Velkommen til Lyd & Bildes diskusjonsforum. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å slette eller moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no.
gruppetest
7 par vegghøyttalere

Lyd, lyd fra veggen der

Hvorfor skal du godta middelmådig lyd, bare fordi du ikke ønsker store, prangende høyttalere i stua?

test
Leica Q2

Verdens beste ­kompaktkamera

Når kun det beste er godt nok, kan Leica Q2 være svaret.

anmeldelse
Quicksand – Störst av allt, sesong 1

Skremmende samtidsdrama

Skremmende drama som bringer den amerikanske våpenkulturen inn i vår egen trygge bakgård.

Annonsørinnhold
Asus Zenbook-serie

Asus går helt til kanten med ny Zenbook-serie

17 timers batteritid, en skjerm som utgjør 95 prosent av overflaten og numerisk tastatur gjemt i laptopens touchpad. Alt sammen testet for å leve opp til militære standarder. Asus flytter grensen for hva man kan forvente av en laptop som veier under 1700 gram.

Her er Samsungs super-selfiekamera

Den nye A-serien går fra budsjett til luksus med heldekkende skjerm og vendbart trippelkamera!

test
Sony Xperia 10 Plus

Bomskudd i bredformat

Tross 21:9-skjerm har Xperia 10 Plus for mange kompromisser til å overbevise.

Ikeas smarte høyttalere er her

I sommer kommer høyttalerne Symfonisk, som er et resultat av et samarbeid med Sonos.

test
Motorola moto G7 Plus

Kongen av mellomklassen

Motorola moto G7 Plus snakker til fornuften. Selvfølgelig er flaggskipmodellene på markedet bedre, men de er også tre ganger dyrere.

Beovision Harmony: 77-tommers tryllekunst fra B&O

Går det an skjule en TV på nesten to meter i diagonalmål? Bang & Olufsen gjør et overbevisende forsøk på det.

anmeldelse
I Am the Night, sesong 1

Herlig retromysterium

I svette og varme Nevada vokser Pat opp – som 16-åring snus livet hennes på hodet i det familiebakgrunnen blir kjent.

Åpent kontorlandskap? Disse hodetelefonene lover evig lykke

Logitech lanserer to modeller for deg som sjeneres av støy i kontorlokalene.

anmeldelse
Creed II

Nostalgisk testosteronbombe!

Stallone gjenforener alle kreftene fra «klassikeren» Rocky IV i en pompøs nostalgitripp.

anmeldelse
Widows

Heftig girl power!

Et spektakulært kupp går spektakulært til helvete – enkene viderefører ektemennenes tvilsomme geskjeft.

annonse

Klassisk rock på biblioteket

Opplev vintage high-end på biblioteket og lytt til musikk som på kult-barene i Japan.

Hi-fi-vår i hovedstaden

Denne helgen ringes våren inn, med messer og tilbud i flere butikker i hovedstaden.

Speilrefleks? Prøv igjen

Panasonic Lumix G90 er litt utenom det vanlige.

test
Avantgarde Acoustic Zero TA XD

En real storslegge

Kan noen få naboene til å slutte å kjefte? Jeg prøver å høre musikk her!

test
Canon RF 28-70mm f2 L USM

Perfeksjonert og lyssterk zoom

Du har ikke sett maken. Ikke vi heller. Canons massive 28-70mm er rett og slett rå.

anmeldelse
Fabeldyr 2: Grindelwalds forbrytelser

Visuell fantasimagi

Harry Potter-universet veves mer og mer inn i Fabeldyr-universet, i en visuell fest av en film.

anmeldelse
Hunter Killer

Mayday! Mayday!

Filmen ble sluppet den 1. april – vi trodde først det var en aprilspøk…

Ser du hva dette er?

Det er en McIntosh, men ikke en forsterker.

anmeldelse
The Highwaymen

Sober roadmovie

En annerledes, og stillferdig, klappjakt på tidenes mest kjente forbryterpar i USA.

Laptopfølelse på iPad Pro

Beskyttelse og bakbelyst tastatur til de nye iPad Pro-modellene

gruppetest
Tre gaming headsets

Strid i familien

Logitech vs. Logitech. Har du bruk for den dyreste modellen for å vinne, eller er den billigste best i virkeligheten?

test
Rega Aura MC

En analog åpenbaring

Rega Aura MC, er phono-trinnet som lager gull av sort vinyl.

test
Huawei P30 Pro

Råeste mobilkamera noensinne!

Huawei P30 Pro er den beste kameramobilen på markedet, og befester Huaweis plass på kameratronen, hvor de har sittet trygt siden i fjor.

Vårt kundesenter hjelper deg hvis du har spørsmål eller trenger hjelp vedrørende ditt abonnement.

Du kan sende mail eller ta en telefon.

Åpningstider: mandag – fredag

0900 – 1130 og 1230 – 1500.

Support Tlf: 815 73 510

 

Support email: abo@lydogbilde.no 
×
Motta Lyd & Bilde Nyhetsbrev

×