Søk etter tester, nyheter, anmeldelser..

Fullblods video-butikk!

Film2home.no

Med over 2000 titler og filmer i mange sjangere, mangler det ikke på valgmuligheter hos Film2Home!

Film2home har holt på siden 2001 med filmleie via nettet, men det er først nå i den senere tid at tjenesten har blitt bra nok til å virkelig slå an. Etter en tid med diverse utfordringer, har Film2home gjennomført en del tekniske endringer som gjør det lettere for kunden å lykkes med filmleien. Ved å ta i bruk Microsofts Silverlight videoavspillingssoftware, har de også kunne knytte til seg en del MAC brukere som før slet med Windows Mediaplayer kompatibilitet. Når man kjøper filmer får man en DRM lisens for 3 nedlastninger.

Utvalg
Utvalget er utrolig bra, og det skyldes at Film2home har lykkes med å tilknytte seg hele 5 filmhus, deriblant store aktører som SonyPictures, Paramount og Disney. Ved å trykke på ”finn din film” ikonet åpnet en slags søkeside. Med hele 20 sjangere tilgjengelig, og muligheten for å søke på leibare eller kjøpefilmer, finner man raskt frem til filmgodbitene. Tjenesten tilbyr dessuten en hel del ”voksen” filmer, samt noe spesialprogrammer fra Voom i HD-kvalitet. Under sjangeren Musikk, finner vi også snaut 30 musikk DVD-er for nedlastning. Når man klikker på et omslagsbilde, kommer mer utfyllende informasjon opp om filmen. Her ser man også raskt om filmen er tilgjengelig for både leie og kjøp, og hva det koster. Ønsker man å se en trailer, vises dette med et rødt ikon dersom det er tilgjengelig. Man får også listet opp skuespillere der man kan klikke videre og få opp alle filmer i databasen med nevnt skuespiller. Det finnes også en mulighet for brukeranmeldelser der man kan karaktersette filmen, og registrere hvilke sanser man opplevde av filmen. Sistnevnte er vås, men karakter på filmen er greit nok.

Kjøpsinfo
Under fliken ”Slik gjør du” finner man litt info om hvordan tjenestene leie og kjøp fungerer. Disse forklarer på en god måte hvordan man går frem for enten å leie en film eller foreta et kjøp. Verre er det med ”Hvordan kobler PC-en til TV-en” guiden. Denne er vanskelig å forstå, og forteller lite eller ingenting om hvordan man gjør det i praksis. De påstår i sine velmenende instrukser at dess lengre opp man er på listen i den såkalte kabelguiden, dess bedre bildemessige prestasjoner. Pussig da at HDMI er på bunnen av listen… En typisk ”kvikfiks” av ansvarlig nettredaktør som bidrar til følelsen at de ikke helt har tatt dette temaet på alvor.

Film2home er en av våre klare favoritter. Mye innhold for enhver smak, og problemfri avspilling takket være Silverlight oppgraderingen. Siden er ganske brukervennlig lagt opp med gode søkemuligheter på sjanger, og utfyllende informasjon om hver film. Prisene er ikke avskrekkende, selv om de er gjennomsnittelig i overkant. Vi synes at det gode utvalget er verdt å betale litt ekstra for. Kundeservice svarte også raskt på våre telefoner, og kunne svare på alle våre henvendelser på en svært tilfredsstillende måte. Bra!

Full tilgang til Lyd & Bilde for 1 kr

Prøv i en uke og få tilgang til over 6000 tester, alle nyheter, guider og anmeldelser.

Litt av hvert