Søk efter tests, nyheder, anmeldelser..

Tre norske til Øya

Emilie Nicolas, Team Me og Anna of the North tar seg alle turen innom Øya 2015

Emilie Nicolas spilte på Øya i fjor også, men nå har hun slått igjennom, og innhøstet nylig to Spellemann-priser: Årets nykommer og Årets popsolist. Dette feires med en konsert på den største scenen lørdag 15. august.

Team Me er kjent for sin indiemusikk med flotte koringer, og ga i fjor ut albumet Blind As Night. Albumet er litt mørkere enn debutalbumet To The Treetops! og dro en femmer på terningen fra Lydverket. Likevel har ikke albumet helt nådd den samme populariteten. Vi regner likevel med stor stemning i sola (eller regnet!), når bandet står på scenen i Tøyenparken.

Anna Of The North skal i år spille på Øya for første gang. ”Smakebitene hun har gitt oss så langt, gjør at vi har stor tro på at 2015 blir et godt år for henne,” står det i nyhetsbrevet. Anna Lotterud fra Gjøvik (= North??) har ikke gitt ut så mye ennå, men singelen ”Sway” er lovende, med et elektrisk drømmende landskap av klanger, og en følsom stemme som ligger ganske langt i bakgrunnen.

Under 3.000 ukespass igjen
Som vanlig er det ukespassene som går fortest hos Billettservice. Nå er det under 3.000 igjen av disse, så skal du sikre deg et, kan du ikke vente på feriepenger eller skatteutbetaling. Videre kan man lese i nyhetsskrivet at det av dagsbillettene er lørdagen som selger raskest. Lørdag den 15. august skal Susanne Sundfør og Thåström avslutte festivalen på hver sin scene.

oyafestivalen.no

(f. 1978): Journalist. Gråbein har aldri hatt noen heltidsjobb før Lyd & Bilde. Her har han til gjengjeld vært nesten halvparten av sitt liv, helt siden han i 2001 sendte jobbsøknaden til feil adresse (han ville opprinnelig til et innspillingsstudio ved samme navn). Gråbeins ekspertise er hovedsakelig innenfor hi-fi, hodetelefoner og hjemmekino, men det hender han glimter til med andre kvaliteter.