Selv om vi nå har lagt koronatidens elektronikkentusiasme bak oss, og vi i 2022 og 2023 har opplevd den ene krisen etter den andre, har Bang & Olufsen likevel klart å gjøre det godt. I årets tredje kvartal (regnskapsårets første kvartal) økte det tidligere kriserammede elektronikkselskapet både salg og inntjening.
Omsetningen økte globalt med 8 %, og i Asia var veksten på hele 29 %. Selskapets totale omsetning økte med 1,2 %, og i Europa var økningen på hele 26,7 %.
En viktig faktor for Bang & Olufsens suksess dette kvartalet var en betydelig forbedring av resultatet. Bruttomarginen var på 52,6 %, noe som er 16 prosentpoeng bedre enn i fjor. Dette kan blant annet forklares med at selskapets leverandører har vært i stand til å levere varene mer effektivt.
Selskapets administrerende direktør, Kristian Teär, er fornøyd med resultatet og sier at Bang & Olufsen fortsetter å fokusere på å forbedre kundeopplevelsen og styrke merkevaren på verdensplan. Han påpeker også at de ekstraordinære kostnadene som selskapet tidligere har hatt, ikke lenger påvirker det negativt.
Selskapet har også meddelt at Beosound Emerge har oppnådd Cradle to Cradle-sertifisering på bronse-nivå.
Dessuten har Bang & Olufsen styrket samarbeidet med luksusbilmerket Ferrari og lansert fire produkter i begrensede luksusutgaver. Disse produktene selges i Bang & Olufsen-butikker og på nettet, samt hos utvalgte Ferrari-forhandlere.