TESTER GUIDER SERIER/FILM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING
Nyhet

SkyShowtime: Ny strømmetjeneste erstatter Paramount+

Nykommeren av strømmetjenestene, Paramount+, får ikke et veldig langt liv. Nå erstattes den på ettårsdagen.

Den 25. mars i år fikk vi en splitter ny, internasjonal, strømmetjeneste vi kunne abonnere på i Norden.

Om nykommeren på strømmemarkedet, et marked som preges av intens konkurranse og konsolidering, har vært en kommersiell suksess eller ei, vites ikke; men faktum er at det allerede fem måneder etter lanseringen annonseres at Paramount+ nå erstattes (i.l.a. 2022) av en ny strømmetjeneste: «SkyShowtime».

NY strømmetjeneste lanseres i dag! Den nye, internasjonale, strømmetjenesten Paramount+ ankommer Norden i dag.

Siden 2017 har ViacomCBS hatt en strømmetjeneste i Danmark. Strømmetjenesten «CBS All Access» ble relansert som «Paramount+» i USA, og kom deretter til Norge og Norden den 25. mars i år.

Med nordenlanseringen fikk abonnentene tilgang til mer enn 6.000 filmer og serieepisoder fra Paramount Pictures, Showtime, Comedy Central, MTV og Nickelodeon. Mer viktig er det at alle fremtidige serier fra blant annet Showtime KUN ble tilgjengelig på Paramount+.

Paramount+ ble fra mars i år det nye hjemmet til Homeland. «Homeland, sesong 8» (Foto: Showtime)

SkyShowtime

Underholdningsgigantene Comcast Corporation og ViacomCBS Inc. kunngjorde i dag et nytt partnerskap.

Selskapene går sammen om å lansere den nye abonnementbasert strømmetjeneste SkyShowtime i mer enn 20 europeiske land, med potensialet å nå 90 millioner hjem.

SkyShowtime vil samle flere tiår med innhold (filmer og serier) fra NBCUniversal, Sky og ViacomCBS sine merkevarer, inkludert titler fra Showtime, Nickelodeon, Paramount Pictures, Paramount+ Originals, Sky Studios, NBCUniversal, Universal Pictures og Peacock.

 

SkyShowtime tar sikte på å dekke alle genre og kategorier – inkludert dramaer, barn og familie, kjente franchiser og merkevarer, premierefilmer, lokalt innhold, dokumentarer og mye mer.

Den nye strømmetjenesten forventes å lanseres i løpet av 2022 – med forbehold om godkjenning fra myndighetene.

Tjenesten vil være tilgjengelig i mer enn 20 markeder, inkludert: Norge, Sverige, Danmark, Finland, Albania, Andorra, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Kroatia, Tsjekkia, Ungarn, Kosovo, Montenegro, Nederland, Nord-Makedonia, Polen, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, og Spania.

Paramount+ vil, inntil SkyShowtime lanseres, fortsette som i dag. Nye Paramount Originals-serier vil lanseres, og nye (utvalgte) Paramount-titler vil simultanlanseres på kino og strømming.

Vi har i dag vært i kontakt med Paramount+ pressetjeneste i Norden, men de kan ikke bekrefte hva som vil skje med de som allerede har tegnet et årsabonnement på Paramount+, eller om de automatisk vil bli flyttet over til SkyShowtime.

Ei heller antallet abonnenter på Paramount+ er noe selskapet går ut med – men vi antar at de har opplevd tøff konkurranse fra Netflix, Disney+ og et Prime Video i vekst og med store oppkjøp på gang.

SkyShowtime vil inneholde eksklusive premierer, nye filmer og TV-sesonger som lanseres hver måned med et kvalitetsbibliotek med ikoniske favoritter og klassikere, i tillegg til 2500 timer med familie- og barneprogrammer.

Fra pressemelding kan vi lese at de lover mer enn 10.000 timer med underholdning fra lanseringstidspunkt av.

Raffaele Annecchino, President & Chief Executive Officer i ViacomCBS Networks International, uttaler:

Med lanseringen av SkyShowtime er vi unikt posisjonert for å utnytte vårt globale innhold til å skape et kraftig strømmetilbud, raskt og i stor skala, med en smart og strategisk investering. Som et supplement til vårt nylig annonserte partnerskap mellom Paramount+ og Sky i Storbritannia, Italia og Tyskland, representerer SkyShowtime en enorm mulighet til å akselerere vår markedsekspansjon og bygge en ledende posisjon i strømmemarkedet i Europa.

Dana Strong, Group Chief Executive for Sky, utdyper:

Vår nye strømmetjeneste SkyShowtime vil kombinere det beste fra USA og Europa med ikoniske merkevarer og underholdning i verdensklasse for millioner av forbrukere i mer enn 20 nye markeder. I kjølevannet av nyheten om at Peacock kommer på Sky, gir dette partnerskapet en innovativ tilnærming til raskt å skalere internasjonalt og tjene penger på innhold. Med utgangspunkt i styrken til den utrolige programmeringen fra NBCUniversal, Sky og ViacomCBS, og drevet av Peacocks plattformteknologi, vil SkyShowtime gi en virkelig omfattende lineup for hele familien og en sterk merkekjennskap i disse regionene.

Flere detaljer om tilbudet fra SkyShowtime, som månedspris, vil bli kunngjort på et senere tidspunkt. Paramount+ tar i dag en månedspris på konkurransedyktige 69,- kroner.

Med lanseringen av SkyShowtime vil strømmemarkedet bli enda er fragmentert, der flere og flere aktører sitter med eksklusive rettigheter på filmer og serier; det være seg nye så vel som arkivtitler.

Det store spørsmålet blir jo nå hva de små, nasjonale strømmetjenestene som TV Sumo og Viaplay i fremtiden skal tilby av innhold, om alle de store internasjonale filmselskapene trekker ut innholdet for å tilby det eksklusivt på sine egne strømmetjenester.

Og, er publikum virkelig villig til å abonnere på 3-5 strømmetjenester?

For at du skal kunne ta et kvalifisert valg over hvilken strømmetjeneste du absolutt bør abonnere på, har vi testet samtlige av de store for deg. Lese guiden her!

LB+ TILBUD: 1 uke kun 19 kr
Få full tilgang til lydogbilde.no, testarkiv med over 6000 tester, fordelsklubb, guider, nyheter, film/serie anmeldelser og mye mer.

Legg igjen en kommentar

forfatter

Tor Aavatsmark

(f. 1974): Lyd & Bildes dedikerte filmanmelder, samt administrerende direktør. Tor har jobbet i L&B siden 2005. I perioden 2003-2005 var han og en partner eiere av et magasinforlag, med blant annet et filmmagasin i porteføljen, en interesse han har dratt med seg inn i L&B. Tor er utdannet cand.polit. fra UiO, men finner seg meget godt til rette bak rattet i en mediebedrift.
Lyd & Bilde