Følg oss på

Søk etter tester, nyheter og anmeldelser...

TV’en skal være gigantisk

De store skjermene selger bedre, sier Philips. Det er er den høye oppløsningen som gjelder.

Store TV’er egner seg best for de som har en stor stue med god plass til skjerm. Men når oppløsningen blir høy, kan man gjerne nyte det store bildet på kort avstand. Det kan måles i form av at et stigende antall nordiske forbrukere kjøper flatskjermer fra 65 tommer og oppover.

«Vi har konstatert at flere og flere forbrukere ønsker en ekstraordinær opplevelse foran TV’en. Takket være den høye UHD-oppløsningen og avansert bildeteknologi blir bildekvaliteten på skjermen veldig god. Derfor gir det ekstra mening å oppgradere TV’en til en større størrelse.»

Det sier Nordic Business Manager Jon Hollendsted i pressemelding fra TP Vision, som står bak Philips TV.

«Med Ultra HD er det flere piksler på skjermen og derfor er bildekvaliteten mange ganger bedre i UHD enn i Full HD,» sier Jan Hollendsted.

Den amerikanske brancheforeningen Consumer Techonology Association (CTA), som er kjent for sine nøyaktige prognoser, forventer at 13 millioner Ultra HD TV’er blir sendt på markedet i 2016. Det er en økning på 83% i forhold til 2015.  Og det er kun starten på Ultra HD-eraen.

Les også: Slik får du plass til stor TV

Artikkelfoto: Philips Ambilux 8901 har med sine 65″ en stadig mer normal skjermstørrelse. Men skal man nyte høy oppløsning i lengre tid, er det nok en god idè å vri på sofaen, slik at man kan se på TV’en uten å vri ryggen ut av ledd.

 

Annonse
forfatter
Skrevet av

(f. 1964): Journalist og tester. John har arbeidet for Lyd & Bilde siden 2013, hvor han skriver om hi-fi, høyttalere, computere, gaming og teknologihistorie. John har beskjeftiget seg med teknologijournalistikk siden 1982(!), og har arbeidet for tallrike magasiner i forskjellige roller; blant annet GEAR, High Fidelity, Komputer for alle, Illustreret Videnskab, Ny Elektronik, PC World og Privat Computer. Han har dessuten skrevet tallrike bøker og undervisningsprogrammer om IT.

Vis kommentarer

Har du noe å tilføye?

Velkommen til Lyd & Bildes kommentarfelt. Vi vil gjerne vite hva du mener. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å moderere innlegg. Andre spørsmål eller synspunkter rettes til redaksjon@lydogbilde.no.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

 

Redaksjonen anbefaler

Les også

De store skjermene selger bedre, sier Philips. Det er er den høye oppløsningen som gjelder.

De store skjermene selger bedre, sier Philips. Det er er den høye oppløsningen som gjelder.

De store skjermene selger bedre, sier Philips. Det er er den høye oppløsningen som gjelder.

De store skjermene selger bedre, sier Philips. Det er er den høye oppløsningen som gjelder.

De store skjermene selger bedre, sier Philips. Det er er den høye oppløsningen som gjelder.

De store skjermene selger bedre, sier Philips. Det er er den høye oppløsningen som gjelder.

De store skjermene selger bedre, sier Philips. Det er er den høye oppløsningen som gjelder.

De store skjermene selger bedre, sier Philips. Det er er den høye oppløsningen som gjelder.

Kontakt

Publish AS
Billingstadsletta 19 B
1396 Billingstad
Org. Nr 965 237 186
© 2021 Publish AS

Hold deg oppdatert!

Motta vårt nyhetsbrev:
© 2021 Publish AS - Lyd & Bilde arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Som leser har du kun rett til å benytte Innholdet på lydogbilde.no for personlige og ikke-kommersielle formål. Du kan laste ned, linke til og skrive ut Innhold fra lydogbilde.no for private og ikke-kommersielle formål, forutsatt at du henviser til kilden, respekterer eventuelle rettighetsnotiser og/eller -reservasjoner. Du kan ikke bruke Innhold, herunder (men ikke begrenset til) ikoner, for noen andre formål eller på noen andre måter enn de som er uttrykkelig tillatt. NB! Artikler som ligger utenfor plusstjenesten er ≪kjøpt fri≫ av muren av vedkommende produsent/leverandør.