Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Google erter iPhone i nye reklamer for Pixel-mobiler

Apple får smake sin egen medisin i nye Google-reklamer.

Skrevet av / 22.06.23 - 13:28
Google erter iPhone i nye reklamer for Pixel-mobiler

To smarttelefoner snakker med hverandre mens de nyter utsikten – en Apple iPhone og en Google Pixel. Og det er ikke tvil om rollefordelingen. Den gamle iPhonen beklager seg for alt den ikke kan gjøre, og mimrer tilbake til bedre tider da folk sto i kø i timevis for å kjøpe den.

Samtidig forsøker den yngre og mer avanserte Google Pixel, med funksjoner som AI, 30x superzoom og skarpere bilder, å trøste iPhone, helt til Apple-mobilen brått kollapser. Den er tom for batteri.

Dette er innholdet i en av fem nye reklamefilmer i en kampanje for Googles Pixel-telefoner. De andre filmene handler blant annet om Google Pixels innebygde VPN og muligheten til å bruke Pixel-mobilen som trådløs lader.

Les også Pixel 7a: Den nye kongen Pixels rimeligere modell nærmer seg Pro-modellen, men til halve prisen!

Googles kampanje heter #BestPhonesForever, og du kan se alle reklamene på Googles YouTube-kanal.

Ironien er lett å kjenne igjen, ettersom #BestPhonesForever-kampanjen følger direkte i fotsporene til en av tidenes mest ikoniske og underholdende reklamekampanjer, “Get a Mac”.

Get a Mac
(Foto: Apple)

Apples “Get a Mac”-reklamer pågikk fra 2006 til 2009 og fulgte alltid det samme formatet. En avslappet, kreativ fyr presenterer seg med ordene “Hello, I’m a Mac”, mens en kjedelig mann med briller, kledd i dress og slips, svarer “And I’m a PC”.

Så har de to mennene ulike samtaler (det ble laget mer enn 60 ulike reklamer i serien) der Mac og PC sammenlignes – og konklusjonen er selvsagt hver gang at Mac er langt mer smart og moderne enn støvete, gammeldagse Windows-PC-er.

Peter Gotschalk
(f. 1973): Sjefredaktør L&B Home. Peter har arbeidet for Lyd & Bilde siden 2012. Han har vært aktiv som tech-journalist for tallrike medier siden 1998, blant annet som sjefredaktør for gadgetmagasinet GEAR og som journalist for magasinene PC World og Privat Computer. Peter skriver om smartmobiler og andre bærbare enheter samt om teknologisk innovasjon, inkludert 5G, elektrisk mobilitet og smarte hjem.

1 hendelser på “Google erter iPhone i nye reklamer for Pixel-mobiler”

  1. Ronny Marvin Lange

    Et eksempel på litt morsom reklame hvor konkurrenten blir ertet litt,men ikke nok til å gå til sak for feilaktige påstander..
    Med alt våset som er i dagens reklame er det morsomt å se disse,men man må alltid ta reklamen med en klype salt.
    Apple har vel en hel gjeng som sitter å klør seg litt i hodet,og kommer med noe fantastisk nytt om et år som Android har hatt i flere år,selvsagt som noe helt nytt med et nytt navn.Apple har bedre sikkerhet ,men denne begynner også bli noe frynset i kantene.De forsøker å sperre andre ute så man må kjøpe deres overprisede produkter for kun å kunne bruke dem sammen med enheter i deres system.Ingen tvil om rask maskinvare og mye annet.Men nå kommer det etterhvert som gjør att de må krype til korset eller glemme alt salg innen EU/Schengen ..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Annonsørinnhold: Huawei Watch Fit 3

Den riktige smartklokken er den perfekte treningskameraten

Les mer

Huaweis etterfølger kommer tilbake

Gemini Nano for Pixel 8 er nå her

Ærlig talt, Apple?

Nå skal budsjettmobiler være lekre

Apples årlige programvareoppdatering

Slapp av! Litt skjermlys skader ikke søvnen

Gemini-appen på norsk

Samsungs smartklokker får kunstig intelligens

57 prosent av Googles mobilkunder vil bytte

Rykte: iOS 18 får AI-genererte emojier og ChatGPT-partnerskap

M4-brikken innleder Apples sluttspurt i AI-kappløpet

Full furore: Apple ber om unnskyldning for brutal reklame

Scroll to Top