Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Allerede skadde skjermer på Google Pixel Fold

Forhastet Google seg med sin sammenleggbare mobiltelefon? Det er allerede rapportert om store problemer med skjermen hos de første kundene.

Skrevet av / 02.07.23 - 11:04
Allerede skadde skjermer på Google Pixel Fold

Det er ikke alltid like enkelt med skjermer på brettbare mobiler. Det fikk Samsung erfare i 2019 da de i siste liten ble nødt til å utsette lanseringen av det som skulle bli den første kommersielt tilgjengelige sammenleggbare mobiltelefonen. De første testerne av Samsung Galaxy Fold rapporterte at skjermene gikk i stykker nesten umiddelbart. Nå ser det ut til at Google har møtt på det samme problemet, men med den forskjellen at de faktisk begynte å selge telefonen tidligere denne uken. Kanskje de burde ha ventet til teknologimediene hadde felt sin dom?

Først var det anmelderen på nettstedet Ars Technica som etter fire dager opplevde at skjermen var helt ubrukelig, til tross for at den ikke engang hadde vært ute på eventyr. Visstnok går ikke skjermbeskytteren helt ut til kanten, og noe rusk hadde samlet seg der i mellom. Det førte til at OLED-panelet ble punktert når mobilen ble brettet sammen og de to halvdelene presset mot hverandre.

Les også Samsung Galaxy Fold utsatt på ubestemt tid Du skulle kunne ha bestilt den på fredag, men nå har Samsung droppet lanseringen i siste liten.

Og nå har den altså kommet i salg til forbrukere. Det kan man se på Reddits diskusjonsforum om Pixel-mobiler. En bruker melder om skader i samme område som Ars Technica, selv om det (ennå) ikke har ødelagt skjermen. En annen bruker fikk den fryktede rosa linjen på tvers av skjermen allerede første dag. Det var også et problem for Samsung Galaxy Z Fold 3, noe ZDNet selv erfarte. En annen kjøper forteller at han bare rakk å åpne telefonen tre ganger før skjermbeskytteren begynte å løsne.

Foreløpig er den eneste reaksjonen fra Google at de sier til The Verge at “vi anbefaler alle som har et problem, å kontakte kundestøtte for en utredning”.

 

Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhetsredaktør. Jonas har jobbet for Lyd & Bilde siden 2007 med det meste som kan kalles bærbart. Det vill si mobiler, trådløse høyttalere og hodetelefoner. Iblant kommer testingen inn på kollegaenes områder innenfor multiromslyd, hjemmekino og foto. Han startet sin bane som teknikkjournalist på IDG og skrev blant annet for PC för Alla, Internetworld og det som senere ble M3.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Google står selv bak en stor lekkasje

Youtube finner sangen du nynner på

Neste Sony-mobil kan mangle viktig kamerafunksjon

OnePlus er klar for en kjølig sommer med hotte produkter

Lekkasje av Google Pixel 9

Slutt på monopol for Apple Pay

Flytt bildene dine fra Google til iCloud

Apple Vision Pro-salget i USA er så godt som "dødt"

Endelig hastighet i Google Maps

Samsung baner ny og bedre vei med kunstig intelligens

Nye smartklokker fra Samsung med fokus på helse og friluftsliv

Galaxy Ring kommer ikke til Norge helt ennå

Scroll to Top