Selv om det er flere tiår siden de ble bygget, er Bang & Olufsen-platespillere fortsatt høyt ettertraktet. Særlig hos Bang & Olufsen selv, som ved flere anledninger har kjøpt inn partier av klassikerne for å gi dem en fullstendig makeover på verkstedet i Struer.
Nå har turen kommet til Beogram 3000 fra 1985. Etter en totalrenovering er platespilleren nå en del av Beosystem 3000c, hvor den er koblet til moderne Beolab 8-høyttalere.

Beosystem 3000c er det tredje kapittelet i Bang & Olufsens Recreated Classics-serie. Systemet er produsert i et begrenset opplag i valnøttfinish.
«Med Recreated Classics-serien feirer vi vinyllyttingens kulturelle betydning, samtidig som vi demonstrerer den langvarige verdien av Bang & Olufsen-produkter – også etter den første livssyklusen», sier Mads Kogsgaard Hansen, Recycling Manager hos Bang & Olufsen.

Beogram 3000c har blitt grundig restaurert av ekspertene i Struer, og den originale designidéen er bevart. Den gjenkjennelige tangentialarmen er beholdt, mens hver komponent er rengjort og presisjonsbearbeidet for å sikre både funksjon og form. Beolab 8-stereohøyttalerne har matchende lameller i valnøtt og en base i perleblåst aluminium.
Beosystem 3000c lages på bestilling, og det selges kun 100 individuelt nummererte sett over hele verden. I skrivende kjenner vi ikke til norsk pris, men på den danske nettsiden er prisen oppgitt til 200 000 DKK, som tilsvarer litt over 300 000 norske kroner.

1 hendelser på “Beosysten 3000c er en gjenskapt 1985-klassiker”
Legg igjen en kommentar
Les videre med LB+
Full tilgang 1 uke uten bindingstid!
Tilgang til ALT innhold i 1 UKE!
LB+ Total tilbud - Første mnd KUN 79,-
Tilgang til ALT LB+ innhold
LB+ total 12 måneder
Tilgang til ALT innhold i 12 måneder
- Tilgang til mer enn 7800 produkttester!
- Store rabatter hos våre samarbeidspartnere i LB+ Fordelsklubb
- Ukentlige nyhetsbrev med siste nytt
- L&B TechCast – en podcast av L&B
- Magsinet digitalt – ny utgave hver måned
- Deaktiver annonser
- L&B+ Video – bli med L&B redaksjonen behind the scenes, på de store tech-messene og mye mer!
Tydelig at livsstilsprodusentene vil tjene mesteparten av pengene sine i det voksende rikmannsmarkedet globalt.
Jeg syns vi som forbrukere kan ta avstand fra denne type fråtsing i markedsposisjonen skapt av et langt bredere publikum, og bare droppe alle produktene under 50.000 helt.
Så kan de rendyrke sin nyvunne grådighet i sin mer eksklusive krets av kunder.
Det finnes nok andre produsenter nå med design, materialkvalitet ig lydkvalitet som har bedre utbytte per krone.