Hvem vil du ringe til?

Efter 30 års pause er det en ny Ghostbusters-film på vei. Og denne gangen er de kvinner!

Vi hadde hørt ryktene om at der var en ny Ghostbusters-film på vei, men ikke noe særlig utover det. Ingen trailer, ingen teaser, ingenting.

Nå er den første traileren dukket opp, og to ting overrasker: For det første er det (i og med at filmen har premiere i juli) imponerende at de har klar å holde kortene så tett til brystet. For det andre at samtlige av hovedrollene er kvinner!

For dem av dere som ikke vokste opp på 1980-tallet, er «Ghostbusters» historien om en gruppe nerdete forskere som slår seg opp som profesjonell spøkelsesjegere i New York. De to opprinnelige filmene var blant de største blockbusterne på ’80-tallete, og hadde Bill Murray, Dan Akroyd, Harold Ramis og Ernie Hudson i hovedrollene, godt bakket opp av Sigourney Weaver og Rick Moranis.

Årets reboot av Ghostbusters ser ut til å bruke eksakt samme mal. Og det som vi så langt har sett, ser godt ut! De fire hovedpersonene spilles nå av Melissa McCarthy, Leslie Jones, Kate McKinnon og Kristen Wiig. Regissør er Paul Feig.

Se traileren:

Kilde: Wired

(f. 1964): Journalist og tester. John har arbeidet for Lyd & Bilde siden 2013, hvor han skriver om hi-fi, høyttalere, computere, gaming og teknologihistorie. John har beskjeftiget seg med teknologijournalistikk siden 1982(!), og har arbeidet for tallrike magasiner i forskjellige roller; blant annet GEAR, High Fidelity, Komputer for alle, Illustreret Videnskab, Ny Elektronik, PC World og Privat Computer. Han har dessuten skrevet tallrike bøker og undervisningsprogrammer om IT.