Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Nettforbruket på Black Friday har falt for første gang noensinne

For første gang noensinne har nettforbruket i forbindelse med Black Friday falt, det viser en ny rapport fra Adobe. I år ble det handlet for 8.9 milliarder dollar på nett i motsetning til 9 milliarder dollar i fjor.

Skrevet av / 03.12.21 - 09:00
Nettforbruket på Black Friday har falt for første gang noensinne

For første gang er Black Friday-forbruket lavere enn året før. Det kommer frem i en ny rapport om juleinnkjøp fra Adobe Analytics. Rapporten viser at det i år har blitt handlet for 8.9 milliarder dollar, litt mindre enn de 9 milliardene som ble brukt i 2020.

Adobe peker på at tendensen kan være forårsaket av en økning i forbruket før salgsdagene, da noen butikker startet med tilbud og kampanjer allerede i oktober.

Ifølge Vivek Pandya, som er sjefsanalytiker hos Adobe Digital Insights, har forbrukerne blitt mer varsomme med å slå til på de store tilbudene. Også selv om de kommer før eller etter Black Week:

For første gang noensinne opplevde Black Friday en omvendt veksttendenes sammenlignet med de siste årene. Kjøperne er strategiske med gavehandelen, kjøper mye tidligere på sesongen og er fleksible med hvor de handler, for å sikre at de får de beste tilbudene,” uttaler analytikeren.

Les også Black Friday: Det er helt svart! Risikoen for å bli snytt er større enn sjansen for å gjøre et kupp.

Flere kjøper på mobil, men de fleste foretrekker fortsatt dataen

44,4% av alle online-salg på Black Friday ble gjort via en smarttelefon, som er en stigning på 10,6% i forhold til året før. 62,2% av alle besøk kom via en smarttelefon, som er en økning på 2,2% sammenlignet med 2020. Det tyder derfor på at forbrukerne fortsatt surfer på mobilen, men at de helst tar frem PC-en når det skal handles.

Peter Gotschalk
(f. 1973): Sjefredaktør L&B Home. Peter har arbeidet for Lyd & Bilde siden 2012. Han har vært aktiv som tech-journalist for tallrike medier siden 1998, blant annet som sjefredaktør for gadgetmagasinet GEAR og som journalist for magasinene PC World og Privat Computer. Peter skriver om smartmobiler og andre bærbare enheter samt om teknologisk innovasjon, inkludert 5G, elektrisk mobilitet og smarte hjem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Les videre med LB+

Tilbud

LB+ Total

Tilgang til ALT innhold på Lyd & Bilde og L&B Home

LB+

Tilgang til ALT innhold på Lyd & Bilde

LB+ Home

Tilgang til ALT innhold på L&B Home

49,- / for 30 dager
119,- / mnd
65,- / mnd
Med et abonnement får du også:
  • Tilgang til mer enn 7500 produkttester!
  • Store rabatter hos våre samarbeidspartnere i LB+ Fordelsklubb
  • Ukentlige nyhetsbrev med siste nytt
  • L&B TechCast – en podcast av L&B
  • Deaktiver annonser
Vi har ingen bindingstid, si opp når du selv vil.
Annonsørinnhold: Huawei Watch Fit 3

Den riktige smartklokken er den perfekte treningskameraten

Les mer

Skred av nyheter fra Canon

Ny bildebrikke og fasebasert autofokus

Åpner flagship store i Oslo

Fargerik og kompakt systemkamera

Se Canons flaggskipkamera

Her kan du spare mye penger

Endelig kommer det mer optikk til Canon

Kraftig retro-blits

DJI gir manuelle objektiver autofokus

Proffvideo på iPhone

Lyssterk og kompakt zoom

Først med 8K-video

Scroll to Top