Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Premiere på Volvo C40 Recharge

Se bildene av den første Volvo C40 Recharge på norsk jord.

Skrevet av / 30.08.21 - 13:34
Premiere på Volvo C40 Recharge

Den er snart i produksjon, og de første kundene skal få bilene i løpet av fjerde kvartal 2021, i følge Erik Trosby. Kommunikasjonsjefen hos Volvo Car Norway.

Ett eksemplar av Volvo C40 Recharge er allerede kommet til Norge. Vi har gått bilen nærmere etter i sømmene, og kan fortelle at den kommende C40 Recharge ser  både sporty og frisk ut.

Men først litt fakta om C40 Recharge Twin:

  • 420 km rekkevidde (WLTP)
  • 78 kWt batterikapasitet
  • To elektromotorer på tilsammen 408 hk
  • Firehjulsdrift
  • 0-100 km/t: 4,7 sek
  • Toppfart begrenset til 180 km/t
  • 413 l bagasjerom + 31 liter frunkvolum
  • 1800 kg tilhengervekt
  • Pris fra 555.000 kr
  • Abonnement fra 6890 kr/mnd

C40 Recharge er bygget på den samme CMA-plattformen som XC40 Recharge, og under skallet er bilene like, men som man kan se er designet ganske annerledes på C40 Recharge.

Den kraftig skrånende taklinjen stjeler litt av høyden i baksetet, og en del av bagasjevolumet. De to små sp0ilerne langs bakrutens øvre kant, er unike for C40. Det samme er front- og baklyktene, men flytter man seg til innsiden, er interiøret det samme som på XC40 Recharge.

Med unntakt for et redesignet ratt og girspak.

I likhet med XC40, er C40 oppkoblet med Google Android for bil. Det betyr tilgang til Play Store, Google Maps, og Google Assistant. Utstyrsnivået på C40 er litt høyere enn på XC40, og gjenpeiles i prisen. Blant annet er Harman Kardon-anlegget standard. Det samme er panoramataket i glass, men tonede ruter, 20» hjul og hengerfeste er tilvalg.

Det er også vinterdekk, pigg eller piggfrie, som man må legge til. Bilen leveres med allværsdekk, som i teorien i hvert fall, skal funke til alle årstider. Det går sikkert greit i Tyskland eller Belgia (hvor bilden produseres), men i Norden må man ha vinterdekk.

I følge Volvo er det ingen endringer i demper- eller styreoppsett, sammenlignet med XC40, så de kjører helt likt og byr på den samme kjøreopplevelsen.

En ting til: XC40 Recharge oppdateres nå (uke 46) og vil også kunne trekke opptil 1800 kg hengervekt. 300 kg mer enn før.

Her kan du se mer av C40 Recharge, i Fjord Blue, med Connect Textile / Microtech sportseter  og blått stoff i dørsider og dørken:

_DSF0239 _DSF0236 _DSF0235 _DSF0234 _DSF0229 _DSF0230 _DSF0231 _DSF0232 _DSF0233 _DSF0228 _DSF0227 _DSF0226 _DSF0225 _DSF0224 _DSF0219 _DSF0220 _DSF0222 _DSF0223 _DSF0215 _DSF0214 _DSF0213 _DSF0209 _DSF0210 _DSF0212
<
>
Lasse Svendsen
(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Nyeste med facelift: Tesla Model 3 Performance

Toyota Mirai: Et sant mareritt

Ny Mini-modell underveis

Toppløst og smellvakkert fra Maserati

Snart går Mercedes EQS enda lengre

Alfa Romeos første elbil

Tesla Model Y med 600 km rekkevidde

Fullstendig galskap

Xpeng avduker el-SUV for folket

Her er det plass nok

Snart kan du lynlade hos Ford

Så mye bedre er nye Porsche Taycan

Lyd & Bilde
Scroll to Top