TESTER GUIDER SERIER/FILM HØYTTALERE TV HODETELEFONER HI-FI FOTO BIL & MOBILITET SMARTE HJEM HJEMMEKINO DATA MOBIL GAMING
HØSTTILBUD PÅ LB+ 5 UKER FOR 5 KR
Nyhet

Polestar 2 nå i tre varianter

Ny drivlinje og fleksible utstyrspakker.

forfatter
Publisert 13.04.21 - 09:55
Lyd & Bilde presiserer at reiseomkostningene til denne reportasjen ble betalt av produsenten.

Nykommeren Polestar 2 tok for seg på salgslistene i 2o2o, og selger fremdeles godt. Den firehjulsdrevne elbilen med opptil 480 km rekkevidde, kommer nå i to nye varianter.

Begge med én istedet for to elmotorer, og med to batteripakker, den ene gir Polestar 2 enda lengre rekkevidde.

Den velkjente firehjulsdrevne utgaven med 78 kWt batteri fortsetter altså som før, men en utgave med én elmotor gir opptil 540 km rekkevidde (WLTP) med samme batteripakke.

Det kommer også en utgave med en mindre 64 kWt batteripakke og en motor, som gir en rekkevidde opptil 440 km.

Denne innstegsmodellen senker også prisen for Polestar 2, til 389.000 kr.

Les også Den neste elektriske storselgeren Polestar 2 har alt som skal til for å bli en suksess, inkludert et vellydende anlegg fra Harman Kardon.

Nye utstyrsvalg

Samtidig løsriver Polestar utstyrspakkene fra konfigureringen på nettsidene, og gir kundene mer fleksible valg av utstyr. Der man tidligere har vært låst til en utgave hvor Plus- og Pilot-pakkene har vært standard, er de nå blitt valgfrie.

Nå kan Plus-og Pilot-pakken velges separat, og i anbefaler som minimum Plus-pakken som inneholder blant ennet det gode Harman Karmon-anlegget med 13 høyttalere, oppvarmet ratt, bakseter, forseter med minne og vindusviskere, WeaveTech-trekk, Black Ash deco-paneler og en ny varmepumpe, som hevdes å redusere klimatiseringsbelastningen med så mye som 50 prosent. I temperaturer rundt 5-15 grader, kan rekkevidden økes med hele 10 prosent, i følge Polestar.

Performance Pack er kun tilgjengelig for Long Range Dual motor-varianten med firehjulstrekk.

Modell Batterikapasitet   Foreløpig forbruk (WLTP) Foreløpig rekkevidde (WLTP)
Long range Dual motor 78 kWh 300 kW (408 hp)

660 Nm

19.5-20.3 kWh/100 km 450-480 km
Long range Single motor 78 kWh 170 kW (231 hp)

330 Nm

17.1-18.3 kWh/100 km 515-540 km
Standard range Single motor 64 kWh 165 kW (224 hp)

330 Nm

17.1-18.0 kWh/100 km

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Legg igjen en kommentar

Aktuelle tilbud
Prisguiden.no er en kommersiell partner av lydogbilde.no. De leverer prisvarsling, produktinformasjon og oppdaterte priser.
Se lanseringen av Polestar 3 her Følg med når vi viser Polestar 3 12. oktober.
Mer krefter og lengre rekkevidde Oppdaterer DS 3 Crossback og Peugeot e-208.
Xpeng G9: På vei til Norge Stor plass, god komfort, og "bygget som en konsertsal".
Teslas 4680-batterier: temmelig ordinære På Battery Day lovet Elon Musk nye batterier med helt ny teknologi og banebrytende kapasitet. Nå er batteriene her ... og de er ganske alminnelige.
Ferrari med 715 hk og 1420 watt Burmester-anlegg Massive krefter både under panseret og i kupeen.
Automatisk lading hos flere leverandører Snart kan du lade BMW-en bare ved å plugge inn kabelen.
Følg Lyd & Bilde